فعالیت ۳۰۰ گروه مردمی و جهادی عفاف و حجاب در اردبیل
کد خبر: 4141660
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

فعالیت ۳۰۰ گروه مردمی و جهادی عفاف و حجاب در اردبیل

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ۳۰۰ گروه مردمی و جهادی با محوریت ترویج عفاف و حجاب در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۳۰۰ گروه مردمی و جهادی عفاف و حجاببه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل ۲۷ اردیبهشت ماه، در همایش اعضای گروه‌های جهادی قرارگاه ۲۱ تیر در اردبیل اظهار کرد: با شکل‌گیری قرارگاه ۲۱ تیر با رویکرد ترویج حجاب و عفاف، گروه‌های جهادی با احساس مسئولیت در حفظ حریم جامعه و آراستگی به عفاف و حجاب ورود پیدا کردند تا با تذکر لسانی و اقدامات پیشگیرانه مانع از ترویج بی‌حجابی و یا غفلت از کم‌توجهی در این حوزه باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا در گام نخست قرار شده در دستگاه‌های اجرایی کارکنان، پرسنل و مراجعین عفاف و حجاب را رعایت کرده و به هیچ‌وجه اجازه ورود افراد بی‌حجاب به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی داده نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل گفت: مسئولان امر باید در این زمینه درست و واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کرده و در کنار آن ظرفیت مطالبه‌گری از مسئولان را نیز به شکل فراگیر افزایش دهیم تا همه فعالان با رعایت الگو‌های عفاف و حجاب شایسته بتوانند حرکتی مؤثر و اقدامی راهگشا انجام دهند.

میرعباس‌زاده افزود: ۳۰۰ گروه جهادی در حوزه عفاف و حجاب سازمان‌دهی شدند تا با توجه به اهمیت این امر ارزشمند زمینه بهبود شرایط و انسجام فعالیت‌ها را در تذکر لسانی به افراد بدحجاب و بی‌حجاب فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند در شهر‌های مختلف استان اردبیل وضعیت حجاب و عفاف و رعایت اصول عقلانی و قاعده‌مند در این زمینه شرایط مطلوب‌تری دارد، اما برای تعداد معدود تذکر لسانی در گام نخست ارائه می‌شود و در مراحل بعد نیز بر اساس برنامه‌های ارائه شده از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخی اقدامات و حرکت‌های بازدارنده پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش گروه‌های جهادی و افراد دلسوز جامعه بر این است تا با تذکر و توصیه به رعایت حجاب و عفاف هم برای مردان و هم زنان زمینه و بستر سالم‌سازی‌های فضای عمومی و اجتماعی فراهم شده تا امر مقدس و ارزشمند عفاف و حجاب و در کنار آن تحکیم بنیان خانواده به شکل مؤثر و راهگشا رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha