مراسم شعرخوانی در نمین برگزار شد
کد خبر: 4140739
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
با رونمایی از دیوان اشعار پیشکسوتان شعر و ادب؛

مراسم شعرخوانی در نمین برگزار شد

مراسم شعرخوانی و رونمایی از دیوان اشعار پیشکسوتان شعر و ادب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در نمین برگزار شد.

مراسم شعرخوانی در نمینبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم، انجمن شعر و ادب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمین و موسسه آوای تمدن نمین، ۲۳ اردیبهشت ماه در مراسمی از پیشکسوتان شعر و ادبیات این شهرستان با شعرخوانی و رونمایی از دیوان اشعار این دو شاعر پیشکسوت تجلیل به‌عمل آورد.

سید رئوف موسوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در این مراسم گفت: شهرستان نمین دارای هویت اصیل ادبی و تاریخی است و بها دادن به مفاخر ادبی و پاسداشت از فرهنگیان پیشکسوت وظیفه ماست.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل مطرح کرد: شهرستان نمین به لحاظ کمیت و کیفیت در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص شعر و ادبیات بسیار غنی است و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها، دعوت و حضور اساتید و فعالان حوزه ادبیات می‌تواند در رشد و شکوفایی انجمن شعر و ادب شهرستان تاثیرگذار باشد.

مرتضی بالار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمین ضمن قدردانی از حضور علاقمندان به شعر و ادب و ارج نهادن به مقام معلمان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و شعر و ادبیات گفت: تاریخ ادبیات شهرستان نمین نام شاعران و نویسندگان بزرگی را یدک میکشد و در این سال‌ها تمام تلاشمان بر این بوده است تا بتوانیم این نوابغ ادبی را به جامعه ادبیات کشور معرفی نماییم.

بالار با اشاره به حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: انجمن‌هایی از قبیل انجمن شعر و ادب با همکاری و تلاش و همت همه جانبه با هویت‌یابی و هویت جمعی ناشی از همکاری با یکدیگر در کل استان توانسته اند در فضای فرهنگی اثربخش باشند.

در پایان این مراسم از کتاب دیوان اشعار خردنامه اثر جلیل حاج فرج زاده و دیوان سوز بوقچاسی اثر محمد نوری دودران با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و ادب دوستان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha