اردبیل جزو استان‌های پیش‌رو در فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4140207
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد؛

اردبیل جزو استان‌های پیش‌رو در فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای یک هزار برنامه قرآنی در استان خبر داد و گفت: استان اردبیل جزو استان‌های برتر و پیش‌رو در فعالیت‌های قرآنی در کشور است.

اردبیل جزو استان‌های پیش‌رو در فعالیت‌های قرآنیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، 20 اردیبهشت ماه، در «آئین اختتامیه مراسم جزءخوانی و تجلیل از مفسرین، مرتلین و حافظان قرآن استان اردیبل» گفت: ابلاغ و روشنگری مهم‌ترین ویژگی قرآن است که با جامعیت در هدایت بشر نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی قرآن کریم را اصلی‌ترین منبع دین اسلام عنوان کرد و افزود: قرآن تنها کتابی است که تحریف به آن دست نیافته و به عنوان اصلی‌ترین منبع دین اسلام به بشریت معرفی شده است.

مدیرکل تبلیغات اردبیل افزود: جاودانگی به عنوان بارزترین ویژگی قرآن است که با جریان هدایت‌گری و جریان تمدنی و معرفت‌افزایی همواره در راستای تربیت و پروش انسان جاری و ساری است.

جعفرزاده اردبیل را جزو استان‌های برتر قرآنی کشور در اجرای برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: جامعه قرآنی استان اردبیل بین تمام استان‌های کشور رتبه برتر در اجرای گسترده و منظم برنامه‌های قرآنی ماه رمضان را کسب کرده و به عنوان یکی از استان‌های موفق در فعالیت‌های قرآنی در کشور معرفی شده است.

 

طرح قرآنی سمیر اردبیل قابلیت اجرا در سطح ملی را دارد

مدیرکل تبلیغات اردبیل موفقیت استان اردیبل در امور قرآنی را مرهون حمایت و فرماندهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد و گفت: اجرای طرح قرآنی سمیر برای اولین بار در کشور در استان اردیبل آغاز شده و جلسات متعدد قرآنی در راستای این طرح اجرا شده که در صدد ملی کردن این طرح هستیم.

جعفرزاده از اجرای یک هزار برنامه قرآنی در ماه رمضان در استان اردیبل خبر داد و افزود: به همت جامعه قرآنی استان، تعداد 380 مراسم جزخوانی، 219 محافل قرآنی، 154 جلسه تفسیر قرآن و 32 جلسه کرسی تلاوت و تدبر در قرآن و 215 کلاس آموزشی در قالب رشته‌های مختلف قرآنی در مناطق مختلف استان به همت 65 موسسه و 132 خانه قرآنی و با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی برگزار شد. 

وی به اجرای هجدهمین دوره آزمون سراسری ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن دراردیبل اشاره کرد و گفت: امسال در آزمون حفظ قرآن تعداد 120 نفر از خواهران و برادران در رشته های 5 جزء تا حفظ کل شرکت کردند که ظرفیت بزرگی برای استعدادیابی وارتقای جایگاه قرآنی استان است.

 

فعالیت 500 قاری قرآن در استان اردیبل سرمایه بزرگ معنوی برای منطقه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت 500 قاری قرآن در استان اردبیل خبر داد و گفت: استان اردبیل از چهره های فاخر قرآنی و فعالان شاخص عرصه قرآن برخوردار است که فعالیت 500 قاری قرآن در استان گواه بر این امر است. 

جعفرزاده بر وحدت عمل در امور قرآنی تاکید کرد و گفت: اتحاد و همکاری جامعه‌ قرآنی عامل موثر در ماندگاری فعالیت‌ها است لذا باید در کنار هم امت واحده باشیم و تجربیات مفید را به هم‌دیگر انتقال دهیم.

در ادامه این مراسم، مسئولین ادارات و نهادهای فعال در اجرای برنامه‌های قرآنی ماه رمضان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای اجرای گسترده برنامه‌های قرآنی با محوریت تبیین آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه پرداختند.

در پایان این مراسم از 70 نفر از فعالان برنامه‌های قرآنی ماه رمضان و قاریان مراسم جزءخوانی مصلی اردبیل با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha