لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اعتیاد در استان اردبیل
کد خبر: 4124477
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اعتیاد در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اعتیاد در استان و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و ارتقای مهارت‌های خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد جزو اولویت‌های اساسی است.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، ششم اسفندماه، در بازدید از مراکز ترک اعتیاد در اردبیل اظهار کرد: همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و توانمندسازی مدیران به عنوان یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی است که در این زمینه ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی را با هدف برگشت به چرخه کسب و کار با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 12 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند‍، گفت: 130 معتاد در حال حاضر ترک اعتیاد کرده و 12 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان فعالیت دارند و در مجموع 8 کمپ ترک اعتیاد در استان دایر است که مهم‌ترین هدف در این زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و در راس آن اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور و توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برای پیشگیری از اعتیاد محقق شده که اجرای این برنامه‌ها تا 15 اسفندماه ادامه دارد و اقدامات و فعالیت‌های اساسی در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد در حال انجام است.

رضایی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اعتیاد در استان و نیز همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و اطلاع‌رسانی به والدین و توجه به فرزندان و ارتقای مهارت‌های خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: حمایت‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به اعتیاد در استان و نیز استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید برای اثربخشی بیشتر بسیار مهم و اساسی است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha