شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل تدوین می‌شود
کد خبر: 4123666
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل تدوین می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: شناسنامه تقسیمات استان اردبیل به مدیریت جهاد دانشگاهی اردبیل و با مشارکت مراکز دانشگاهی استان تهیه می‌شود.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، دوم اسفندماه، در جلسه هماهنگی عقد قرارداد طرح تدوین شناسنامه تقسیمات سیاسی بین جهاد دانشگاهی استان و استانداری اردبیل اظهار کرد: شناسنامه تقسیمات استان اردبیل به مدیریت جهاد دانشگاهی اردبیل و با مشارکت مراکز دانشگاهی استان تهیه می‌شود.

وی افزود: این شناسنامه با هدف ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، زیست محیطی استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه و در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان صورت می‌گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از عقد قرارداد تدوین این طرح بین جهاد دانشگاهی استان و استانداری اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این طرح به کارفرمایی اداره کل امور اداری و مالی استانداری اردبیل و با مدیریت جهاددانشگاهی استان اجرا خواهد شد و اداره کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل بر روند تدوین بهینه آن نظارت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان مدیر طرح در گام اول نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه طرح و تشکیل تیم تحقیقاتی متشکل از دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور اقدام خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه شناسنامه تقسیمات سیاسی یک سند راهبردی در توسعه امور سیاسی هر استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات همیشگی در کشور مسائل و مطالبات مناطق برای انجام تغییرات در تقسیمات سیاسی می‌باشد که این امر نیازمند اطلاعات کارشناسی مناسب و همکاری مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری است.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت کشور در راستای اجرای ماده 28 آیین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط کشوری مصوب 1363 مبنی بر لزوم ایجاد مرکز اطلاعاتی و آرشیو تقسیمات کشوری و جمع آوری اطلاعات و تهیه شناسنامه عناصر تقسیمات کشوری، تهیه و تدوین شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل در قالب یک مأموریت به جهاددانشگاهی اردبیل محول شد که امید می‌رود با مشارکت دانشگاه‌های استان تدوین آن به بهترین شکل ممکن انجام گیرد تا بتواند در برنامه‌ریزی‌های دقیق مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha