کد خبر: 4122943
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

کارآمد کردن آموزش مهم‌ترین روش ارتقای علمی و تربیتی طلاب است

معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل گفت: کارآمد کردن آموزش یکی از روش‌های ارتقای علمی و تربیتی طلاب است که نقش استاد در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نشست هم اندیشی اساتید حوزهبه گزارش ایکنا از اردبیل، لیلا دولت‌زاده، معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل، ۳۰ بهمن‌ماه، در نشست هم‌اندیشی استادان و کادر آموزشی واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب در اردبیل، اظهار کرد: کارآمد کردن آموزش یکی از روش‌های ارتقای علمی و تربیتی طلاب است که نقش استاد در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استاد بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به انتظارها و مطالبه‌های فراوانی که از طلبه معاصر وجود دارد، استاد با اکتفا به تدریس معمولی و بدون دغدغه‌مندی‌ها و دلسوزی‌های لازم، نقش موثری در تعلیم و تربیت طلبه نخواهد داشت بلکه نیازمند حرکتی جهادی و همتی والا است تا توانایی نقش‌آفرینی داشته باشد.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهرا(س) اردبیل تصریح کرد: البته توجه داریم که درجه‌ اثرگذاری استاد و اثرپذیری طلبه از او به عوامل گوناگونی مانند قابلیت شاگردان و فاعلیت استاد و نیز شرایط محیطی بستگی دارد، بنابراین تأثیر استاد، مانند هم نیست همان‌گونه که تأثیر یک استاد در همه شاگردان مشابه هم نیست.

دولت‌زاده با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی استاد، ناخودآگاه در طلبه اثرگذار است، اذعان کرد: استادان حوزوی بایستی ظرفیت عظیم استادی را که نقش تربیتی دارد مغتنم شمرده و با درک عمیق و شناخت کافی از جایگاه والای استاد، از این کسوت ارزشمند در تربیت بانوان طلبه نهایت بهره را ببرند.

مدرس حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این فرآیند تربیتی که متن کار استاد است در واقع «تربیتی پنهان و نامرئی» فراتر از آموزه‌ها و ارتباطات کلاسیک تربیتی است که می‌توان بهینه‌ ساخت و به کار گرفت.

وی بیان کرد: هم‌اندیشی استادان و کادر آموزشی موسسه آموزش عالی الزهرا(س) که با حضور مدیر این واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب برگزار شد به صورت مستمر تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha