شیراز در صدر گردشگری ایران قرار دارد
کد خبر: 4120586
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

شیراز در صدر گردشگری ایران قرار دارد

قائم‌ مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شیراز را پایتخت معنوی ایران دانست و گفت: اگر ما برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم بی‌تردید از نقاط اصلی که توریست‌های خارجی وارد آنجا می‌شوند شیراز و اصفهان در صدر این مکان‌ها قرار دارند.

بازدید قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، غرفه استان فارس، نمایشگاه گردشگریبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی کشور عصر سه‌شنبه، 18 بهمن در بازدید از غرفه استان فارس در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: استان فارس یکی از اصلی‌ترین استان‌های ایران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 وی شیراز را پایتخت معنوی ایران دانست و افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شیراز یکی از سه قطب اصلی مرکز دینی ایران‌زمین است.

 دارابی اظهار کرد: اگر ما برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم بی‌تردید از نقاط اصلی که توریست‌های خارجی وارد آنجا می‌شوند شیراز و اصفهان در صدر این مکان‌ها قرار دارند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص وضعیت کنونی گردشگری بیان کرد: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم با آنچه باید باشد فاصله زیادی داریم.

 دارابی تأکید کرد: باید هم ازنظر رویکرد و هم ازنظر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تغییرات جدی داده شود و هم‌اکنون در این مسیر قرار داریم.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه گردشگری است که از این منظر فارس دارای تنوع و گستردگی بالا در بخش‌های مختلف گردشگری است.

قادری، استان فارس و ظرفیت‌های گردشگری آن را یک فرصت و موقعیت ویژه برای گردشگری ایران خواند که می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ اقتصادی در کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: فارس در بخش‌های گردشگری سلامت، طبیعی، تاریخی و مذهبی دارای پتانسیل و ویژگی‌های فراوانی است که می‌تواند در کشور حرف اول را بزند.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برای استفاده از سایر ظرفیت‌های گردشگری استان فارس برنامه‌ریزی کارشناسی شده‌ای صورت گیرد.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم با اشاره به توانمندی‌های متنوع و جذاب عشایر فارس گفت: شیوه کوچ روی یکی از چشم‌نوازترین شیوه‌های زندگی است که قرن‌ها با همه خصوصیات جذابش دست‌نخورده باقی‌مانده است.

وی، عشایر را مهد هنرمندی و توانمندی خواند و گفت: در زندگی عشایری آیین‌ها، آداب‌ورسوم و ویژگی‌هایی نهفته است که می‌تواند برای هر گردشگر خارجی جذاب و دیدنی باشد.

محسن‌نژاد، به هنرمندی‌های عشایر اشاره کرد و افزود: صنایع‌دستی به‌ویژه دست بافته‌هایی همچون گلیم، گبه و گچمه خاستگاه عشایری دارند و توجه و سرمایه‌گذاری در دست بافته‌های عشایری که از کیفیت مرغوبی نیز برخوردارند می‌تواند زمینه تولید ثروت و اشتغال ملی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: پوشش چشم‌نواز زنان و مردان عشایر فارس در کنار چگونگی ساخت مسکن و مصالح به‌کار رفته، موسیقی ناب، خوراک و مواد غذایی تولیدی این مردم، مجموعه‌ای کامل است که با معرفی صحیح و تأثیرگذار راه شکوفایی صنعت گردشگری را هموار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha