۲۹۶هزار دانش آموز در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند
کد خبر: 4120550
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
معاون پرورشی آموزش و پرورش:

۲۹۶هزار دانش آموز در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هزار و ۵۶۰ مسجد در کل کشور به اعتکاف دانش ‌آموزی اختصاص داده شد، گفت: حدود ۲۹۶هزار دانش آموز خودجوش در این آیین معنوی شرکت کردند.

اصغر باقرزادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز سه شنبه ۱۸ بهمن در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن‌آموزان دختر مراکز دارالقرآن در دزفول گفت: باید از این فضا بیشتر برای جذب دانش آموزان استفاده کرد. پیشنهادم این است که از متونی استفاده شود که ویژگی‌های خاصی دارند، برای مثال در کتاب مفاتیح دعاهایی وجود دارد که اگر همخوانی و تکرار شوند، باعث جذب دیگران می‌شوند‌. می‌توان بر اساس این دعاها، متونی تولید کرد. بعضی از این دعاها در برخی ایام باید گفتار روزمره ما بشوند.

اصغر زاده با اشاره به اینکه دانش آموزان ما سوالات و شبهاتی دارند که باید آنها را بشنویم، گفت: در شبکه شاد، کانالی به نام درنگ برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به حوادث و آشوب‌های اخیر در کشور، گفت: دانش آموزان ما به عنایت امام زمان(عج) در مسیر هستند و از ما جلوترند. طبق آماری که دیروز دریافت کردم، هزار و ۵۶۰ مسجد در کل کشور به اعتکاف دانش ‌آموزی اختصاص داده شد و حدود ۲۹۶هزار دانش آموز خودجوش در این آیین معنوی شرکت کردند. در این مراسم دعا و‌ نماز خواندند و با هم‌ دوستی کردند و‌کتاب خواندند.

باقرزاده افزود: مطلب دیگر جشن فرشته‌ها است.۷۰۰ هزار دانش آموز کلاس سومی دختر داریم که برای ۸۰ درصد آنها در کشور جشن تکلیف برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: دانش آموزان پسر به سن تکلیف رسیده ما ۶۰۰ هزار نفر هستند. برخی استان‌ها از روز میلاد حضرت علی(ع) شروع کردند و یک کار جدید برای آنها تعریف کردیم.

وی گفت: از دانش آموزان خواهش می‌کنم که با شعارهای خلاقانه به همراه خانواده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha