دارالقرآن امام علی(ع) باغستان فردوس به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4120380
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

دارالقرآن امام علی(ع) باغستان فردوس به بهره‌برداری رسید

مرکز دارالقرآن امام علی(ع) باغستان فردوس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دارالقرآن در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 18 بهمن‌ماه در جریان افتتاحیه دارالقرآن امام علی(ع) باغستان فردوس اظهار کرد: این دارالقرآن در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر و زیربنای ۵۱۱ مترمربع و با مشارکت خیرین نیکوکار، احداث شده که برای احداث و تجهیز آن دو میلیارد تومان هزینه شده است و با افتتاح این مرکز، ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر باغستانی در دوره‌های مختلف تحصیلی از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت، در تربیت حافظان قرآن و با توجه به ظرفیت قانونی و رسمی که در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، مدارس اختصاصی حفظ قرآن کریم با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها، راه‌اندازی می‌شود.

موسوی‌نژاد هدف از تشکیل و راه‌اندازی این مدارس را تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برشمرد و گفت: مدارس قرآنی زمینه‌ساز رشد دینی، اعتقادی و علوم قرآنی در دانش‌آموزان شده و شناخت و رشد عقلی آنان را نسبت به توطئه‌های دشمن و فرقه‌های ضاله افزایش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha