استقبال جهانی از مسابقات قرآن و اذان عربستان
کد خبر: 4120359
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

استقبال جهانی از مسابقات قرآن و اذان عربستان

مسئولان سعودی از ثبت‌نام بیش از 50 هزار نفر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان عربستان به نام «عطر کلام» خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از النافذه، مرحله نهایی این مسابقات با عنوان عطر کلام در ماه رمضان در برنامه‌ای با همین نام از طریق شبکه ام. بی.سی پخش خواهد شد.

این مسابقه اولین برنامه‌ای است که مسابقات تلاوت قرآن کریم و اذان را با هم ترکیب می‌کند، علاوه بر این که بزرگ‌ترین برنامه مسابقه از نوع خود در جهان است، سازمان‌دهی و نظارت بر این مسابقات را اداره سرگرمی‌های عربستان سعودی بر عهده دارد و برای آن جوایز بی‌سابقه‌ای بالغ بر 12 میلیون ریال سعودی در نظر گرفته شده است.

این مسابقه که اولین دوره خود را در ماه رمضان سال گذشته آغاز کرد، با هدف تعیین و تشویق استعدادهای ممتاز در زمینه تلاوت و تجوید قرآن کریم و اذان برگزار می‌شود. علاوه بر این چنین برنامه‌ای، این امکان را برای بینندگان و مخاطبان تلویزیونی فراهم می‌سازد تا از طریق مشاهده و بررسی دقیق قضاوت هیئت‌ داوران، از این امر در جهت بهبود تلاوت و تجوید و گفتن اذان استفاده کنند.

همچنین برگزاری مسابقات عطر کلام گامی در راستای آشنایی با مدارا و اعتدال در جهان اسلام، غنای تنوع فرهنگی میان کشورهای اسلامی، آشنایی با شیوه‌های مختلف تلاوت قرآن کریم و اذان و همچنین حمایت و تجلیل از افراد خلاق و با استعداد در این زمینه اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha