آغاز مسابقات قرآن ویژه کارکنان تأمین اجتماعی مازندران
کد خبر: 4120235
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

آغاز مسابقات قرآن ویژه کارکنان تأمین اجتماعی مازندران

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان مازندران گفت: مسابقات قرآنی ویژه بازنشستگان و کارکنان تأمین اجتماعی از 17 بهمن‌ماه دز شهرهای ساری و قائمشهر آغاز شده است و تا 18 بهمن ادامه دارد.

نشست خبری  مدیرکل تامین اجتماعی مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست خبری مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مازندران، 17 بهمن به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان و حضور رئیس و معاونان بیمارستان شفا بابلسر در این شهرستان برگزار شد.

حسن فلاح، مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران در این نشست گفت: دهه مبارک فجر یادآور پیروزی انقلاب اسلامی و پراکنده شدن عطر دل‌انگیز آزادی بر فضای ستم‌دیده کشور است که به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، رمز آن پیروزی عظیم، ایمان و وحدت کلمه بود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور بر اساس درآمد و هزینه مدیریت می‌شود. بیمه‌پردازان این سازمان با پرداخت حق بیمه سرمایه‌ای را در صندوق ذخیره می‌کنند که در ایام بازنشستگی، بیکاری و بیماری مورد حمایت سازمان قرار گرفته تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.

فلاح تصریح کرد: در استان مازندران بیش از یک میلیون و ۹۸۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند، این درحالی است که میانگین نفوذ تأمین اجتماعی در کشور حدود ۵۳ درصد جمعیت است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه در استان مازندران، ۶۸۱ هزار بیمه شده اصلی داریم که با افراد تحت تکفل آن‌ها این عدد به یک میلیون و ۶۲۶ هزار نفر می‌رسد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۲ هزار نفر در استان مازندران از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان به همراه افراد تبعی آن‌ها به بیش از ۳۵۵ هزار نفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: در استان مازندران ماهانه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد حقوق به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود که با احتساب تعهدات کوتاه‌مدت و هزینه‌های درمانی، مصارف ماهانه بیش از یک هزار و ۴۵۰ میلیارد خواهد بود.

فلاح اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی این سازمان را پیری جمعیت و افزایش نسبت مستمری‌بگیران به بیمه‌پردازان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر ۴.۲ بیمه‌پرداز یک مستمری‌بگیر داریم که این موضوع نگران‌کننده است و سیاست سازمان افزایش پوشش بیمه‌ای اعم از اجباری و اختیاری مانند بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و... است که خوشبختانه در این حوزه نیز طی یک سال گذشته عملکرد مناسبی در استان مازندران داشته‌ایم.

وی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: از امروز 17 بهمن‌ماه در دو شهر قائمشهر و ساری مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و فرزندان تأمین اجتماعی مازندران برگزار شده است که تا فردا 18بهمن ماه ادامه دارد.

فلاح به طرح کرامت رضوی اشاره کرد و گفت: 65 کاروان از بازنشستگان بالغ بر 7500 نفر در طول سال جار به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

‌کاظمی‌نیا، مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران نیز به ارائه عملکرد و آماری از فعالیت‌های درمانی و تجهیزی این سازمان در مازندران پرداخت.

در ادامه این نشست به پرسش‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران در حوزه‌های مختلف مرتبط با تأمین اجتماعی از سوی مسئولان حاضر در نشست پاسخ‌های لازم داده شد.

انتهای پیام
captcha