آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی در اصفهان با رویداد «در مسیر یک نشان»
کد خبر: 4120213
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی در اصفهان با رویداد «در مسیر یک نشان»

علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی در اصفهان می‌توانند با حضور در تور گردشگری «در مسیر یک نشان»، با محلات مؤثر این شهر در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

چهارسوق علی قلی آقا در اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، تور گردشگری انقلاب اسلامی با عنوان «در مسیر یک نشان»، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه در محله علی قلی آقا برگزار می‌شود.

علی قلی آقا، یکی از محلات سنتی و مؤثر در انقلاب اسلامی بوده و علاوه بر آثار تاریخی بسیار مهم، نقاط مؤثری در تاریخ انقلاب اسلامی داشته است.

منزل مرحوم آیت‌الله خادمی که جزو پیشگامان انقلاب اسلامی در شهر اصفهان به‌شمار می‌رود، در این محله قرار دارد. همچنین هشت شهید انقلاب، مانند شهید زهره بحرینیان، از اهالی این محله بوده‌اند.

در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، تحصن‌های بسیاری در محله علی قلی آقا صورت گرفت که هر یک در تاریخ انقلاب نقش‌آفرین بوده‌اند، از جمله تحصن و اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی و وقایع پنجم رمضان که در این محله اتفاق افتاد، باعث ایجاد زیست خاص و اهمیت این منطقه در تاریخ شفاهی اصفهان شده است که آن را برای تور گردشگری انقلاب اسلامی جذاب و مهم می‌کند.

این تور در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و افراد و مجموعه‌های علاقه‌مند برای حضور در این رویداد می‌توانند با شماره ۳۲۲۰۴۸۴۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha