مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4120065
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستان برگزار شد + عکس

مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دستگاه قضایی، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دادگستری استان لرستان برگزار شد.

مسابقات قرآنی قوه قضائیهبه گزارش ایکنا از لرستان، مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان و خانواده دستگاه قضایی، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دادگستری استان لرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شیرزادی و شاکریم، معاونان دادگستری استان و رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد برگزار شد، گروه تواشیح شمس‌الهدی از مشهد به اجرای برنامه پرداخت.

علی سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری استان لرستان در این مراسم با بیان اینکه اگر به این حقیقت برسیم که اگر از بحث و تفکرات قرآنی استفاده کنیم، روشنی‌بخش زندگی خواهد بود، گفت: مشکل امروز جامعه عدم تدبر در قرآن و سطحی خواندن آن است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز مورد نیاز است، رواج ترجمه‌خوانی قرآن است، افزود: اگر قرآن را قلبی خواندیم از فیض کامل آن بهره‌مند می‌شویم. امروز قرآن مهجور است و در جامعه خیلی کم از قرآن استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان لرستان با یادآوری اینکه ما قرآن را در مراسم عزاداری می‌خوانیم، بیان کرد: متسابقان قرآن باید منادی و ناجی قرآن باشند، کمااینکه امروز توجه به قرآن دغدغه مقام معظم رهبری است.

علی سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری استان لرستان، در حاشیه این مسابقات به ایکنا، گفت: مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان و خانواده دستگاه قضایی استان ۱۸۱ نفر از سطح استان و در دو گروه آقایان و بانوان با هم به رقابت می‎پردازند.

وی با بیان اینکه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان و خانواده دستگاه قضایی استان در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش کتبی و شفاهی در حال برگزاری است، افزود: این مسابقات در بخش شفاهی شامل حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل و اذان و در بخش شفاهی در بخش کتبی در رشته‌های تفسیر، ترجمه، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

سبزواری با بیان اینکه ۲۰ نفر از منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستان به مرحله کشوری که اسفندماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود اعزام می‌شوند، اضافه کرد: داوری این مسابقات قرآنی در بخش آقایان را حسن‌رضا مرادی و حامد خلیلی و در بخش بانوان نیز خدیجه بیرانوند صدیقه سیفی‌دلی عهده‌دار هستند کمااینکه بیشترین آمار شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرانی از اداره کل زندان‌های استان است.

انتهای پیام
captcha