مسابقات قرآنی فجر از سوی آستان عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 4119859
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

مسابقات قرآنی فجر از سوی آستان عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

مسابقات قرآنی فجر از سوی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

آستان حضرت عبدالعظیمبه گزارش ایکنا، مسابقات قرآنی فجر در رشته‌های قرائت تحقیق تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان و تکبیر به همت مرکز قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن‌ماه تعیین شده و متسابقین می‌توانند آثار خود را با حجم حداکثر 50 مگابایت به‌صورت تصویری به شماره 09032920490 با نام کاربری مرکز آموزش قرآن در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

اسامی نفرات برتر نیمه شعبان اعلام و آثار ایشان در وبگاه مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بارگذاری می‌شود.

جهت شرکت در این مسابقات محدودیت سنی وجود ندارد و پس از اتمام زمان ثبت‌نام افراد براساس محدوده سنی گروه‌بندی خواهند شد. بانوان نیز فقط در رشته قرائت تحقیق تقلیدی و قرائت ترتیل می‌توانند شرکت کنند.

افراد دارای رتبه در مسابقات مطرح کشوری نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت در رشته ترتیل و تحقیق تقلیدی به صورت همزمان امکان‌پذیر نیست، اما می‌توانند در رشته اذان و تکبیر همراه با یکی از رشته‌های ترتیل یا تحقیق تقلیدی شرکت کنند.

رشته تحقیق تقلیدی از سوره مبارکه اسراء آیات 78 به بعد استاد شعبان عبدالعزیز صیاد، استاد راغب مصطفی غلوش و استاد محمد صدیق منشاوی است. رشته قرائت ترتیل نیز به صورت آزاد و از آیات 78 تا 87 سوره مبارکه اسراء خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در رشته اذان و تکبیر باید اذان خود را به‌ صورت کامل اجرا و ارسال کنند.

در رشته تحقیق تقلیدی داوری تجوید‌، صوت‌، لحن و وقف و ابتدا براساس تلاوت استادی که از وی تقلید شده است انجام خواهد گرفت؛ اما در رشته ترتیل به دلیل آن که به صورت آزاد است، داوری براساس معیارها و آئین‌‌نامه‌های مسابقات انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha