ضرورت آشنایی نوجوانان با قرآن در قالب‌های نوین برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4119623
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

ضرورت آشنایی نوجوانان با قرآن در قالب‌های نوین برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت رایحه سبز طوبی گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی ضرورت دارد آگاهی‌بخشی به قشر نوجوان و جوان در راستای آشنایی با کتاب قرآن در قالب‌های نوین است.

جلسه قرآنزینب جعفری، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت رایحه سبز طوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، پیرامون منویات مقام معظم رهبری درباره تبدیل مساجد به پایگاه‌‎های قرآنی اظهار کرد: هدف ایشان در بیانات خود در راستای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، احیای فعالیت‌های قرآنی در مساجد است تا این فعالیت‌ها در دل مساجد متمرکز شود و به‌عنوان یک مرکز در مساجد قرار گیرد که همواره توجه و اهمیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که قرآن، کتاب آسمانی است و زمانی‌که مسجد در کنار این مهم مورد توجه قرار گیرد به‌دنبال آن نیز اثرات و برکات عمیق‌تری در دل نوجوان و جوان ایجاد می‌کند و یکی از برکات و آثار قرآن در مسجد این است که موجب تقویت ارتباط انسان با خانه خداوند می‌شود.

مسئول معاونت خواهران مسجد جامع امام محمدباقر(ع) با اشاره به زیرساخت‌ها و راهکارهای لازم برای تحقق منویات رهبری تصریح کرد: در واقع برای تحقق منویات ایشان به زیرساخت‌هایی نیاز است که از آن جمله می‌توان به تعریف جریان‌های قرآنی در تشکیلات مسجدی، تدوین برنامه‌های آموزشی و معرفتی با حضور اساتید متخصص و به‌روز و آگاهی‌بخشی به قشر نوجوان و جوان در راستای آشنایی با کتاب قرآن در قالب‌های نوین اشاره کرد.

جعفری افزود: همچنین ایجاد مسابقات و محافل قرآنی با تراز دینی که هر فطرتی را بیدار می‌کند، تشکیل کارگروه‌های نخبه و علاقه‌مندان به قرآن اعم از نوجوانان، جوانان و افراد صاحب تجربه و ساخت موشن‌ها و انیمیشن قرآنی جذاب و نوین با جریان‌های کاربردی داستانی و یا سبک زندگی دینی از دیگر راهکارها و زیرساخت‌های لازم در این راستا به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش مهم امام جماعت در این‌باره تأکید کرد: در این میان نیز امام جماعت به‌عنوان مدیر مسجد، نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری دارد و می‌تواند با حمایت‌ها و هدایتگری‌های خود تمامی بسترهای لازم برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی را فراهم آورد.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت رایحه سبز طوبی گفت: از طرفی نیز کانون‌های فرهنگی همواره به‌عنوان پایگاه‌های آموزشی، معرفتی و رسانه‌ای مسجد می‌توانند با استفاده از ابزار هنری و آموزشی برای جذب ظرفیت‌های مغفول منطقه و نیز کادرسازی و تعریف چشم‌اندازهای دینی مجموعه‌های مسجدی موفق عمل کنند.

جعفری گفت: همچنین کانون‌های فرهنگی می‌توانند با استعدادیابی علاقه‌های قرآنی را در رشته‌های متعدد در دل نوجوانان و جوانان با نیازسنجی مطلوب، ایجاد کنند و سواد قرآنی منطقه را با قالب‌های مختلف ارتقا دهند.

انتهای پیام
captcha