تلاش‌ برای معرفی کربلا به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی
کد خبر: 4119191
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

تلاش‌ برای معرفی کربلا به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی

رئیس انجمن هتل‌داران کربلای معلی از تمدید معافیت ویزا برای زائران حسینی به مدت یک ماه خبر داد و گفت که تلاش‌های جدی برای معرفی کربلا به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در حال انجام است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، محمد صادق الهر، رئیس انجمن هتلداران کربلای معلی خبر داد که با تلاش‌های دولت عراق، معافیت از دریافت روادید و هزینه‌های ورود به عراق برای زائران عتبات عالیات که از طریق گذرگاه‌های زمینی و هوایی وارد این کشور می‌شوند، برای مدت یک ماه  تمدید شده است.

الهر همچنین گفت که تلاش‌های مشترک استانداری کربلا و سازمان گردشگری عراق برای معرفی شهر مقدس کربلا به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در نشست بعدی سازمان همکاری اسلامی در حال انجام است.

 وی تأکید کرد: کربلای معلی به برکت وجود عتبات عالیات و آثار اسلامی و برخورداری از زیر ساخت‌ها، تأسیسات گردشگری و شبکه‌های راه‌ها، پل‌ها و سایر پروژه‌های متنوع رو به رشد شهری، در سطح بالاتری از بقیه شهرها قرار دارد و شایسته است که به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی معرفی شود.

الهر با بیان اینکه سالانه بیش از پنجاه میلیون زائر برای زیارت عتبات عالیات وارد کربلای معلی می‌شوند، گفت که تحقق این هدف موجب فراهم شدن فرصت‌های شغلی بیشتر در کربلا خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha