به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخزاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 12 بهمن در سفر به شهرستان فیروزآباد و بخش میمند با هدف تسهیلگری برای رشد اقتصاد گردشگری این بخش به همراه یک تیم از مشاوران اقتصادی، طی بازدید میدانی از مجموعههای صنعتی و بومگردی، در جمع کارآفرینان، سرمایهگذاران و مسئولان این شهرستان حضور بههم رسانید.
وی در این نشست پس از شنیدن دغدغههای تولیدکنندگان و سرمایهگذاران و مسئولان این منطقه بر فعال کردن ظرفیتهای بالقوه میمند تأکید کرد و گفت: شهرها و اقتصادهای کوچک گاهی میتوانند قاعدهها را بر هم بزنند و با خلاقیت و نوآوری موجبات رشد و شکوفایی کل منطقه را فراهم کنند.
فرخزاده با تقدیر از فعالیتهای انجام شده در این شهر، از مسئولان خواست با فعال کردن معاونت فرهنگی و گردشگری نسبت به فراهم کردن زیرساختهای لازم برای جذب گردشگر تلاش مضاعفی انجام دهند.
معاون استاندار فارس در ادامه بر بازنگری در طرح تفصیلی تأکید کرد و افزود: ایجاد المانها و تابلوهای شهری مرتبط با ظرفیتهای میمند، توجه بیشتر به خدمات شهری، ایجاد کیوسکهای از من بپرس و آموزش راهنمایان گردشگری، جهت معرفی جاذبههای گردشگری منطقه به مسافرین میتواند راهگشا باشد.
به اعتقاد وی، استفاده از ظرفیتهای قوی و خلاق جوانان منطقه در این حوزه میتواند نویدبخش آینده روشن و درخشان برای توسعه میمند و معرفی آن به استان، کشور و حوزه بینالملل باشد و لازم است مسئولان با آموزش کشاورزان، صنعتگران و تجار و همچنین آموزش صنایع دستی و گردشگری و هتلداری شرایط را برای رشد آنها فراهم کنند.
نائب رئیس شورای عالی گردشگری استان فارس از اداره میراث فرهنگی استان نیز خواست کارگاه شیشهگری تاریخی میمند را هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردانند.
فرخزاده به بیش از پنجاه نوع گردشگری در دنیا اشاره کرد و افزود: توجه به گردشگری خوراک، گردشگری علمی و صنعتی، گردشگری اقوام، گردشگری سوغات و صنایع دستی، گردشگری کشاورزی و باغات، نجوم و توجه به زیست بوم منطقه و سایر شقوق گردشگری و با ایجاد خلاقیت و نوآوری و تعریف رویدادهای متنوع، میتوان بهانههای مختلفی برای استمرار حضور گردشگران ایجاد کرد.
اخذ مجوزهای حمایتی، توجه ویژه به گیاهان دارویی و محصولات متنوع این بخش، اصلاح الگوی کشت، استانداردسازی و برندسازی، پرهیز از خام فروشی و تولید محصولات ترکیبی و توجه به انواع سلیقهها در بازارهای هدف، توجه به صنعت بستهبندی و رنگ، تبلیغات بازاریابی و بازارسازی، ایجاد صنایع پایین دستی، برگزاری جشنوارههای تخفیف، برگزاری همایش سرمایهگذاری در حوزه نوشیدنیها از دیگر پیشنهادات معاون استاندار برای رونق اقتصاد گردشگری منطقه بود.
وی با تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام و مشارکت جمعی بین فعالان اقتصادی منطقه و توجه به صادرات و حضور نمایندگان میمند در نمایشگاههای ملی و بینالمللی گفت: در شرایط تحریم بهترین روش، ارتباط و مراوده با کشورهای دوست و توجه به نیازها و بازارهای موجود است و هماکنون کشورهای عربی خریدار بسیار خوبی برای اینگونه محصولات هستند.
فرخزاده با بیان اینکه متاسفانه علیرغم تلاشهای انجام شده هنوز برند میمند آنطور که باید در کشور و دنیا مطرح نشده است، افزود: رایزنهای بازرگانی سفارتخانهها، سازمان توسعه تجارت کشور، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بانکها میتوانند کمک زیادی به توسعه این بخش داشته باشند و مجموعه حاکمیتی نیز با ایجاد زیرساختها و هماهنگیهای بین بخشی آماده هر نوع همکاری در این حوزه است.
انتهای پیام