جزیره‌ای عمل کردن مهم‌ترین معضل حوزه فرهنگ است
کد خبر: 4118123
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
امام جمعه کرج:

جزیره‌ای عمل کردن مهم‌ترین معضل حوزه فرهنگ است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه فرهنگ جزیره‌ای عمل می‌شود، گفت: در این عرصه کاستی‌های فراوانی دیده می‌شود که نیازمند بازنگری است.

آیت الله سبد محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرجه، 9 بهمن‌ماه در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه فرهنگ حوزه بسیار حساسی است؛ دشمنان برای آلوده‌ کردن و از بین بردن فرهنگ، کار فرهنگی انجام می‌دهند؛ مقدمه یک ناهنجاری در جامعه یک کار فرهنگی حساب شده و طراحی شده است و از آنجا که کار فرهنگی دیر جواب می‌دهد مردم هم به یکباره ضدفرهنگ نمی‌شوند و در مسیر غلط قرار نمی‌گیرند.

وی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز اشاره کرد و گفت: این وضعیت نتیجه یک کار فرهنگی ۴۰ ساله است؛ در حالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و امام راحل فرمودند که ما انقلاب کردیم تا مسجدها آباد شوند.

این مسئول با بیان اینکه اساس انقلاب یک کار فرهنگی بود، اظهار کرد: باید از همان دوران برنامه‌ریزی و کار شروع می‌شد ولی درگیر مسائل مختلفی شدیم و تصمیم‌سازی‌هایی صورت گرفت که نتیجه آن این وضعیت شد.

حسینی‌همدانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این بیانیه به ما کمک می‌کند تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که دو مرحله آن تاکنون طی شده است.

وی به تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها چه تعداد فیلم درجه الف در کشور تولید شده است، در حالی که کشورهای متخاصم در شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌هایی درست کرده‌اند که بر فکر و فرهنگ مردم ما تأثیر گذاشته است.

حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه فرهنگ جزیره‌ای عمل می‌شود، گفت: در این عرصه کاستی‌های فراوانی دیده می‌شود که نیازمند بازنگری است. برنامه‌های فرهنگی ما پیوست ندارد؛ مسئله‌شناسی در برنامه‌های فرهنگی از نیازهاست و باید بدانیم مسئله و مشکل چیست، چراکه اگر مشکل حل نشود به بحران تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: استان البرز یا ایران کوچک با وجود داشتن فرهیختگان بسیار خوب با مشکلات فرهنگی و هنری مواجه است؛ در این استان بزه‌های ویژه‌ای دیده می‌شود که کار را برای دستگاه قضا و پلیس خیلی سخت کرده است.

انتهای پیام
captcha