شام غریبان نوبندگان فسا ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی است
کد خبر: 4117851
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

شام غریبان نوبندگان فسا ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان فارس گفت: مراسم شام غریبان و بافت تاریخی نوبندگان شهرستان فسا فارس ظرفیت‌های ویژه گردشگری به شمار می‌روند.

سفر وزیر میراث فرهنگی به فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 8 بهمن در بازدید از بافت تاریخی روستای نوبندگان فسا و خانه تاریخی حاج خورشید گفت: این خانه تاریخی ۱۳۷۵ متر زیربنا دارد و نیاز به طرح ویژه برای مرمت دارد و در سال ۹۱ به ثبت ملی رسیده است و متعلق به اواخر قاجار است.

وی افزود: این خانه خوب حفظ شده است و می‌تواند محل رویدادهای فرهنگی و پاتوق خوبی برای جوانان در اوقات فراغت باشد که با محوریت مالک آن برای این اقدامات تلاش می‌شود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مسجد جامع نوبندگان هم ثبت ملی شده است و برای مرمت آن پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

ضرغامی، صنایع دستی نوبندگان را فرصت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی و روار که نوعی کفش است ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی نوبندگان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به ثبت ملی شام غریبان نوبندگان گفت: این رویداد مذهبی فرصت خوبی در گردشگری مذهبی است.

 وی در ادامه با بیان اینکه کف‌سازی سه راه عشق در بافت تاریخی نوبندگان مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: خانه تاریخی ابراهیم سامانی و خانه تاریخی میرزا محمد صالحی از ظرفیت‌های خوب این بافت تاریخی به شمار می‌رود و سکونت ۵۰۰ خانوار در این بافت تاریخی نشان از ظرفیت مطلوب این روستاست که می‌تواند در حوزه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.

ضرغامی تأکید کرد: برای مرمت اضطراری سقف و دالان ورودی خانه صالحی دستور ویژه صادر می‌شود و با هماهنگی مالک برای سرمایه‌گذاری و تغییر کاربری مناسب اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha