جهاد تبیین و نهضت روشنگری؛ وظیفه همگانی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن
کد خبر: 4117511
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش تأکید کرد؛

جهاد تبیین و نهضت روشنگری؛ وظیفه همگانی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن

امیر غلامعلیان با بیان اینکه ارتش در حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی با احدی شوخی ندارد، گفت: امروز بر همگان واجب است در هر سطحی از جامعه که قرار دارند روشنگری کرده و در مقابل جنگ ترکیبی دشمن اهداف آنها را برای آحاد جامعه تبیین کنند.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش

به گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش شامگاه، ششم بهمن‌ماه در سی‌و‌ششمین یادواره سردار بی‌سر شلمچه شهید «ماشاالله رشیدی» و همرزمان شهیدش و یادبود شهدای گمنام بخش طغرالجرد در مسجد جامع کیانشهر با بیان اینکه شهدا به آرزوی خود رسیدند و الهی شدند، گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند که در گمنامی به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آنها نیز در جبهه‌ها ماند و امروز مادران و پدران آنها هنوز چشم انتظار فرزندان شهید خود هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین به‌عنوان یک فریضه قطعی و فوری، افزود: باید رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان جامعه بیان کرده و شهدا را به‌عنوان الگو به جامعه معرفی کرد. امروز بر همگان واجب است در هر سطحی از جامعه که قرار دارند روشنگری کرده و در مقابل جنگ ترکیبی دشمن اهداف آنها را برای آحاد جامعه تبیین کنند.

امیر غلامعلیان اظهار کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی در صدد است قتل عام فرهنگی در کشور راه‌ بیندازد و ذهن جوانان و نوجوانان را منحرف کند تا به اهداف خود برسد، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظام دو قطبی دنیا را نشانه گرفت و دنیا را متحول کرد.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال یک دهکده جهانی بود و خودش را کدخدای عالم می‌دانست. امروز تئوریسین‌های آمریکا اذعان کردند که انقلاب اسلامی ایران، آمریکا را در مسیر اضمحلال قرار داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمن برای نابودی نظام اسلامی از ابتدای انقلاب گفت: دشمن با راه‌اندازی جنگ تحمیلی می‌خواست در سه روز کشور را تسخیر کند اما مردم به رهبری امام خمینی‌(ره) و جانفشانی شهدا مقابل دشمن ایستادند و دشمن را شکست دادند.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در غرب ایران و همچنین شکست نیروی دریایی دشمن در عملیات مروارید در سال ۱۳۵۹، تأکید کرد: این رشادت‌ها و دوران دفاع مقدس باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود. با اتحاد سپاه و ارتش در سال دوم جنگ، دشمن دیگر نتوانست دوام بیاورد و در عملیات‌های مختلف رزمندگان اسلام مقابل دشمن به پیروزی رسیدند و حماسه آفریدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه امروز هدف مشترک نیرو‌های مسلح کشور حفظ اقتدار و امنیت کشور است، ادامه داد: ارتش در حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی با احدی شوخی ندارد.

وی با بیان اینکه با تمام وجود اعتقاد داریم تفسیر آیه «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» به معنای حرکت در مسیر ولایت فقیه است، گفت: نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بازوان ولایت هستند و در حوزه مأموریتی خود با ولایت‌محوری فعالیت می‌کنند و در کنار ولایت‌باوری، معنویت محوری را لازم می‌دانیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش تصریح کرد: دشمن بارها گزینه روی میز را بیان می‌کرد، اما امروز می‌داند کوچک‌ترین تحرکی از سوی آنها ضربه سنگینی را به دنبال دارد. لذا دشمن به جنگ غیرنظامی وارد شده است و ما باید با هوشیاری کامل مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند با فرهنگ عاشورایی و امام حسینی نمی‌تواند در اهداف خود موفق شود و برای همین به‌دنبال تغییر باورهای دینی و اعتقادی در جامعه است، ادامه داد: دشمن به‌دنبال خالی کردن ذهن جوانان از گذشته نظام و بی‌اعتماد کردن آنها نسبت به آینده نظام است. دشمن با تحریم‌های اقتصادی و فشار اقتصادی بر مردم به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است.

امیرغلامعلیان با بیان اینکه تمام هدف دشمن این است که پشتیبانی مردم از نظام اسلامی را بگیرد و جوانان باید اهداف دشمن را بشناسند، ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری در راهبرد مقابله با دشمن بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و استفاده از جوانان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان از ناراحتی دشمن از اتحاد نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: دشمن با این اقدام نابخردانه گور خود را کنده است و این اقدام پارلمان اروپا ذره‌ای ما را در اهداف الهی خود عقب نمی‌راند و با تمام اقتدار به پیروی از ولی‌ فقیه مقابل دشمن ایستاده‌ایم و نیروهای مسلح کشور مصمم‌تر از گذشته برای پیشبرد انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha