رقابت ۱۶۰ بسیجی استان مرکزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4117361
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

رقابت ۱۶۰ بسیجی استان مرکزی در مسابقات قرآن

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در استان، از رقابت 160 نفر در بخش‌های انفرادی و خانوادگی خبر داد.

مسابقات قرآن بسیج

یاسر خدادایان، مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی بسیج در بخش‌های انفردی، خانوادگی، ایده‌پردازی و گروهی، افزود: بخش انفرادی در رشته‌های حفظ، ترتیل کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت تحقیق تقلیدی، کتاب «صراط»، حفظ 40 حکمت نهج‌البلاغه، حفظ 10 فراز دعای اول صحیفه سجادیه ویژه متسابقان کمتر از 14 سال، حفظ دعای 11و 24 صحیفه سجادیه برای افراد بالای 14 سال برگزار می‌شود.

وی برگزاری بخش خانوادگی را یکی از برنامه‌های قابل توجه دانست و با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های حفظ سوره مبارکه «نور» به همراه قصه‌گویی قرآن ویژه مادران، ارائه 5 مبحث از سوره مبارکه «حجرات» به همراه ترتیل جزء اول قرآن ویژه پدران، حفظ 20 سوره آخر قرآن ویژه فرندان کمتر از 10 سال و حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه ویژه فرزندان بالای 10 سال است.

خدادایان در خصوص بخش گروهی هم گفت: این بخش شامل گروه‌های «صالحین» است که متسابقان در گروه‌های 4 نفره در رشته‌های حفظ و مفاهیم سوره مبارکه «لقمان و حجرات»، ارائه 5 مبحث از نامه 53 نهج‌البلاغه، حفظ دعای 24 صحیفه و جمع‌خوانی آیات 14 تا 18 سوره «لقمان» شرکت دارند. همچنین در بخش ایده‌پردازی نیز 3 ایده به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه 1100 نفر از واجدان شرایط جهت شرکت در مسابقات قرآن بسیج اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: این مسابقات در مراحل پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود. از تعداد ثبت‌نام شده در استان 160 نفر (130 نفر انفرادی و 30 نفر خانوادگی) به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

مسئول دارالقرآن بسیج استان اعلام کرد: مسابقات دقایقی امروز، 6 بهمن در اراک آغاز شده و مراسم اختتامیه نیز با حضور حجت‌الاسلام لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج، نوازنی، مدیرکل آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف، حجت‌الاسلام عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha