آغاز ترم نخست یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت + صوت
کد خبر: 4117219
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مقدم‌کیا خبر داد:

آغاز ترم نخست یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت + صوت

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به اینکه بالغ بر 200 نفر در آزمون ورودی و مرحله نخست و دوره پیش‌نیاز یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت(شباب الرضا) موفق به کسب حد نصاب لازم شدند، گفت: ترم نخست پذیرفته‌شدگان از بهمن‌ماه آغاز شد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریمحسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اتمام مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» ویژه دختران گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال در سطح کشور و سپری شدن دوره‌های پیش‌نیاز، ترم نخست پذیرفته‌شدگان از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 200 نفر در آزمون ورودی و مرحله نخست و دوره پیش‌نیاز یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت موفق به کسب حدنصاب لازم شدند، ادامه داد: ترم نخست توسط 10 مؤسسه از استان‌ها و شهرهای مختلف چون خراسان رضوی، مرکزی، بوشهر، گیلان، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و... در حال برگزاری است.

مقد‌م‌کیا با تأکید بر اینکه طرح فوق در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی هر کدام به مدت دوسال(ششم ترم) در حال اجرا است، اضافه کرد: همچنین ترم چهارم قرآن‌آموزان سال‌های گذشته از بهمن‌ماه آغاز شده است و این قرآن‌آموزان در استان‌هایی چون خراسان رضوی، اراک، بوشهر و فارس مشغول قرآن‌موزی هستند.  

وی تأکید کرد: دوره‌های آموزش کماکان به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است البته در برخی از شهرها و استان‌ها چون مشهد و مرکزی که قرآن‌آموزان حضوری زیادی دارند، کلاس‌ها برقرار است.

دبیر طرح ملی تلاوت بیان کرد: طی این طرح نوجوانان و جوانان در گروه پسران از سبک تلاوت چهار استاد مصری مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی تقلید می‌کنند، اما در گروه دختران تقلید از سه استاد عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل است.

وی اضافه کرد: از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و  آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت ادامه داد: مقدمات برپایی این دوره از مسابقات هرساله در زمستان انجام می‌شد اما امسال بنابر تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، مرحله مقدماتی تا پایان سال به صورت مجازی برگزار می‌شود و در ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان مرحله فینال این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این دوره از مسابقات شاهد حضور دختران نیز هستیم؟ ادامه داد: به مانند دوره گذشته در ششمین دوره شوق تلاوت شاهد حضور دختران نیز خواهیم بود.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت در حال برگزاری‌ است.

ناهید ارنجی

انتهای پیام
captcha