برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت
کد خبر: 4117153
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت

دومین جلسه شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور اعضای این شورا در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین جلسه شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت به میزبانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ریاست علیرضا معاف، معاون قرآنی وزیر ارشاد، محمد خراسانی‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر عهدواره سراسری چله مهدویت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر عهدواره سراسری چله مهدویت به بیان گزارشی از مصوبات جلسه اول این شورا پرداخت و گفت:‌ تبدیل تهران به دبیرخانه دائمی شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت، تعیین سرفصل‌های طرح، تأکید بر برقراری جلسات مختلف با حضور اهل علم با هنرمندان، استفاده از ظرفیت‌های مساجد، بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آستان مقدس مسجد جمکران، کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی در اجرای این طرح، خارج کردن این طرح از اختیار دولت و سازمان‌ها و سپردن به محیط‌های مردمی، پیگیری شورا جهت دیدار اعضا با علما و مراجع و ... از جمله مهم‌ترین این مصوبات بوده است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سال گذشته این توفیق را داشت که به فضل الهی نوعی از فرهنگ‌سازی را آغاز کند و به جای اینکه مردم یک شب، سه روز و یا یک هفته در اعیاد رجبیه و شعبانیه جشن بگیرند یک چله را برای این موضوع قرار دهند. یکی از اهداف و سیاست‌های این شورا نیز همین موضوع است.

خراسانی‌زاده با اشاره به اینکه از پنجم ماه رجب تا نیمه شعبان، هشت مناسبت جشن و میلاد داریم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این عهدواره را در قالب‌های فرهنگی و هنری اجرا کرد. ما این حرکت را در سال گذشته از دهه فجر و با این شعار امام خمینی (ره) که فرمودند: «انقلاب اسلامی مردم ایران نقطه آغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است» آغاز کردیم. حرکت ما در این مسیر بیشتر از آن که معطوف به محصول باشد رویکرد محور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان کرد: در دولت انقلابی، رویکرد اصلی مسئله عدالت بوده و عدالت‌محوری هم مهم‌ترین آرمان مهدویت است، بنابر این پرداختن به این موضوع باعث شد در اختتامیه‌ای که اردیبهشت امسال برگزار شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کنند بر الگو قرار گرفتن این فعالیت در همه فعالیت‌های وزارتخانه تأکید کردند.

در ادامه این جسله علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد به نکاتی در مورد تشکیل شورای سیاستگذاری عهدواره سراسری چله مهدویت پرداخت گفت: فلسفه و هدف این عهدواره مردمی‌سازی این حرکت و رویکرد محتوایی آن است.

رئیس شورای سیاستگذاری عهدواره چله مهدویت افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام و همت می‌خواهیم کاری برای حضرت ولیعصر (عج) انجام دهیم. بنابراین کارگروهی به ریاست وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و دبیری معاون قرآنی با عنوان فرهنگ و هنر و مهدویت تشکیل دادیم که خود این حرکت یک کار بزرگ و ماندگار است، هدف این کارگروه بحث‌های محتوایی و نظری در سطح کلان است.

وی بیان کرد: می‌توانیم بیاییم برای نیمه شعبان تمرکز کنیم و بر اساس سنت‌های گذشته با حمایت وزارت ارشاد، مردم، بسیج، مساجد و محلات را پای کار بیاوریم و به سبک و سیاق سابق محله‌ها را آذین‌بندی و این جشن بزرگ را به سطح شهر و کوچه‌ها سوق دهیم.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست الهام آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر فراکسیون مهدویت مجلس و حجج اسلام علی سرلک، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، مهدی شجاع، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، نصوری معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و دانش آشتیانی معاون آستان مقدس مسجد جمکران، حامد منیری، مدیرکل دفتر ترویج و تبلیغ معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و کریمی، دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha