30 مسجد استان اردبیل آماده برپایی مراسم اعتکاف می‌شوند
کد خبر: 4117086
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

30 مسجد استان اردبیل آماده برپایی مراسم اعتکاف می‌شوند

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری مراسم اعتکاف در 30 مسجد استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند از تاریخ هشتم بهمن‌ماه جاری به مساجد محل اعتکاف مراجعه و ثبت‌نام کنند.

ماه رجببه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محسنی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، چهارم بهمن‌ماه در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف استان با اشاره به آماده‌‌سازی مساجد برای اجرای این سنت حسنه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و هماهنگی با هیئت امنای مساجد، ادارات و نهادهای فرهنگی، تعداد 30 مسجد در استان اردبیل برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اعتکاف می‌توانند از تاریخ هشتم بهمن‌ماه جاری به مساجد محل اعتکاف مراجعه و ثبت‌نام کنند، گفت: در شهر اردبیل مساجد جامع، اعظم، امام علی(ع) شهرک کارشناسان، حضرت ابوالفضل(ع) شهرک سینا و حضرت فاطمه زهرا(س) محله آراز‌علی برای آقایان و مساجد الزهرا(س) شهرک آزادی، سادات علی‌آباد، المهدی(عج) شهرک حافظ و جعفریه محله سعدی برای بانوان تعیین شده است.

حجت‌الاسلام محسنی افزود: معتکفان در شهرستان‌ها نیز با مراجعه به مساجد جامع هر شهر برای آقایان و یک مسجد شاخص برای بانوان و یا ادارات تبلیغات اسلامی هر شهرستان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای اعتکاف اقدام کنند.

وی گفت: پذیرش برای اعتکاف، شامگاه روز جمعه، 14 بهمن‌ماه جاری انجام و روزهای 15، 16 و 17 بهمن‌ماه مصادف با 13، 14 و 15 ماه رجب مراسم اعتکاف در مساجد تعیین شده اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در ایام اعتکاف اظهار کرد: محافل انس با قرآن، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ با موضوعات دینی، فرهنگی و اجتماعی، مراسم ادعیه‌خوانی، مولودخوانی و مداحی، جلسات پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و جلسات تبیینی در حوزه انقلاب اسلامی به‌مناسبت دهه فجر از برنامه‌های شاخص در مراسم اعتکاف استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha