جشنواره ملی شعر قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 4117066
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

جشنواره ملی شعر قرآنی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این معاونت به شعر آیینی با رویکرد حماسی توجه ویژه دارد، گفت: جشنواره ملی شعر قرآنی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،به گزارش ایکنا از لرستان، چهارمین محفل استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر لرستان، عصر امروز، چهارم بهمن‌ماه، با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید مجیدی، دستیار ویژه و رئیس حوزه مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مسئولان دفتر حوزه شعر و ادب خانه کتاب و ادبیات ایران، جمعی از شاعران ملی و استانی و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان، برگزار شد.

علی‌رضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم با بیان اینکه تا اهمیت شعر در جریان فلسفی، علمی، نظری و حکمی را نشناسیم نمی‌توانیم از مزایا و برکات این قالب هنری و ادبی بهره ببریم، افزود: شعر زیرساخت، مانا، پویا و پایا است و بسیاری از الفاظ حکمی در قالب شعر جاری شده است.

وی با بیان اینکه شعر بر رشد و بالندگی موسیقی تاثیر دارد، افزود: شعر بر قدرت مداحی‌ها اثر داشته و بخشی از جریانات فرهنگی و هنری قوام و قوت و غنای آن‌ها بر غنای شعر است، این در حالی است که در اسلام و قرآن نیز شعر تحسین شده است.

معاف، با یادآوری اینکه شعر با عاطفه، فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان نسبت دارد و همین امر موجب شده این هنر در اوج بماند، اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از دو دهه است که به موضوع جشنواره شعر فجر ورود کرده است، به طوری‌که جشنواره‌های سه‌گانه شعر به هفت‌گانه، تبدیل شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعر آیینی و در حوزه فعالیت معاونت قرآنی به شعر حماسی با رویکرد آیینی توجه ویژه‌ای وجود دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان جشنواره شعر قرآنی برگزار می‌شود لذا از همه شاعران دعوت می‌شود در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

وی به «جایزه ادبی قرآنی حافظ» اشاره کرد و با بیان اینکه خلاء این جایزه ادبی احساس می‌شد، گفت: در حال حاضر این جایزه معتبر ملی طراحی شده و در ماه مبارک رمضان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha