پایان بیست‌وسومین مسابقات سراسری قرآن در امارات
کد خبر: 4116691
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

پایان بیست‌وسومین مسابقات سراسری قرآن در امارات

مؤسسه جایزه بین‌المللی قرآن دبی از پایان بیست‌وسومین مسابقات سراسری قرآن «شیخه هند بنت مکتوم» در امارات در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از امارات الیوم، ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزاری جایزه بین‌المللی قرآن دبی در این باره اعلام کرد: این کمیته اقدامات خاص به منظور تجلیل از نفرات برتر بیست‌وسومین مسابقات قرآن «شیخه هند» در مقر انجمن «نهضت بانوان دبی» را انجام داده است و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر آقایان امروز(سوم بهمن) و بانوان فردا(چهارم بهمن) پس از اقامه نمار مغرب در این انجمن برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات از هفتم تا 12 ژانویه(17 تا 22 دی) در مقر جایزه قرآن دبی در منطقه «ممرز» برای آقایان و در انجمن نهضت بانوان در همین منطقه برای بانوان برگزار شد و 48 تن از آقایان و 54 نفر از بانوان در آن شرکت کردند.

بوملحه همچنین تصریح کرد: حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و پنج جزء(ویژه شهروندان اماراتی) و پنج جزء (ویژه غیر اماراتی‌های مقیم این کشور) در گروه سنی 10 سال و پایین تر از رشته‌های این رقابت بود و در رشته حفظ سه جزء نیز شهروندان اماراتی کمتر از 10 سال شرکت کردند.

بوملحه در پایان از شهروندان اماراتی حضور گسترده در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه را با هدف تشویق آنان به ثبات قدم در مسیر حفظ و مرور آیات قرآن خواستار شد.

مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مسابقات قرآنی است که توسط جایزه قرآن کریم دبی در هر سال برگزار می‌شود.

این مسابقه با هدف قدردانی از حافظان قرآن به‌ویژه بانوان حافظ برگزار می‌شود و مورد توجه ویژه از سوی خاندان سلطنتی حاکم بر دبی به‌ویژه شیخه هند بنت مکتوم، همسر  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر و حاکم دبی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha