اعلام زمان برپایی مسابقات منطقه‌ای قرآن دانش‌آموزان در فارس
کد خبر: 4116571
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

اعلام زمان برپایی مسابقات منطقه‌ای قرآن دانش‌آموزان در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس زمان برپایی مرحله منطقه‌ای (۱۴ گانه) مسابقات قرآن دانش‌آموزان این استان را ۸ تا ۱۵ اسفندماه سال جاری اعلام کرد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 3 بهمن در نشست اعضای ستاد برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در این استان گفت: امسال شاهد برپایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در استان هستیم.

وی با بیان اینکه مرحله آموزشگاهی این مسابقات در هفته قرآن و عترت یعنی هفته پایانی آذرماه در فارس برگزار شد که در آن 450 هزار دانش‌آموز مشارکت داشتند، افزود: مرحله شهرستانی نیز طی بهمن‌ماه جاری در شهرستان‌ها در حال برپایی است.

عسکری زمان برپایی مرحله منطقه‌ای (14گانه) مسابقات قرآن دانش‌آموزان این استان را بازه زمانی 8 تا 15 اسفندماه سال جاری اعلام کرد و گفت: ۱۴ شهرستان استان فارس میزبان برگزاری این مرحله از مسابقات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه مسابقات قرآن و مردمی‌سازی این مسابقات باید جریان‌سازی صورت بگیرد و مسئولان با حضور در مدارس اقدام به فرهنگ‌سازی در برپایی نماز و برگزاری مسابقات قرآن کنند.

وی یادآور شد: برای مردمی کردن برگزاری مسابقات قرآن و نماز، راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توانند در این زمینه راهگشا باشد.

عسکری اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای یا همان مقدماتی استانی در ۱۳ رشته و در شهرستان‌های زرین دشت، شیبکوه، دشت ارژن، استهبان، کوهمره نودان، کازرون، فراشبند، خفر، اوز، لامرد ،خرم‌بید و مشهد مرغاب، ناحیه۳ و زرقان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، فرمانداران و سایر دستگاه‌ها در برپایی این مسابقات در سطح مناطق شد و گفت: جریان‌سازی و استفاده از ظرفیت خیران در برگزاری مسابقات قرآن باید در دستور کار قرار گیرد و مسابقات قرآن به گونه‌ای برگزار شود که ماندگار باشد.

انتهای پیام
captcha