ثبت‌نام 150 هزار دانش‌آموزش البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4116399
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

ثبت‌نام 150 هزار دانش‌آموزش البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز از ثبت‌نام 150 هزار دانش‌آموز البرزی در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس استان خبر داد.

مسابقات قرآن، عترت و نماز

هادی خان‌محمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سطح مدارس استان همزمان با هفته قرآن و عترت و نماز در آذر‌ماه آغاز شده و به‌زودی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال ثبت‌نام در مسابقات قرآن، عترت و نماز از طریق سامانه نورینو انجام شد، افزود: این شیوه ثبت‌نام، نحوه ساماندهی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان و کار برگزاری این مسابقات را تا حد بسیار زيادی تسهیل کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: در مرحله آموزشگاهی بیش از 150 هزار نفر از دانش‌آموزان البرزی ثبت‌نام کردند که برگزیدگان آن در مرحله مناطق(شهرستانی) بهمن و اسفندماه سال جاری با هم رقابت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی نیز اواخر فروردین و مرحله کشوری آن تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: این دوره از مسابقات قرآن همچون سال‌های گذشته در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن(۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل)، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام اسلامی، انشای نماز، اذان و... برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دو رشته دعاخوانی ویژه دختران و گفتمان مهدوی ویژه پسران از رشته‌های جدید این دوره از مسابقات قرآنی است که گفتمان مهدوی تا مرحله کشوری ادامه دارد.

خان‌محمدی برگزاری برخی از رشته‌های قرآنی در بخش پژوهشی با همراهی خانواده را یکی از تغییرات ایجاد شده در این دوره از مسابقات دانست و افزود: در این راستا فرصتی برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های قرآن و عترت به والدین نیز فراهم شد.

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش‌ و پرورش البرز در پایان یادآور شد: در این دوره از مسابقات تمرکز بیشتر بر روی محتواهای کتاب‌های درسی بوده و بیشتر سؤالات آزمون از مطالب کتاب درسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha