تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 4116231
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد

مهلت ثبت‌نام در سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه ها

فاطمه اسیوند، دبیر کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص جزئیات سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت در این دانشگاه، اظهار کرد: ثبت‌نام دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در رشته‌های مختلف این مسابقات تا پایان بهمن‌ماه تمدید شده است و پس از پایان این مهلت، شاهد برپایی مرحله مقدماتی این جشنواره خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی، بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، اعتلای دانش، ايمان، اخلاق و بصيرت دينی دانشجویان و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمينه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن كريم و سيره معصومين(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها است.

اسیوند تصریح کرد: سی‌و‌هفتمین دوره این رویداد قرآنی پس از طی مراحل استانی و کشوری، در مرحله مسابقات ملی نیز برگزار خواهد که منتخبان قرآنی تمامی دانشگاه‌ها در این مسابقات حضور دارند.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: این مسابقات در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کارآفریتی قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع، 40 رشته‌ ذیل جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها تعریف شده است که از جمله می‌توان به رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ از پنج جزء تا کل، اذان، مداحی، تواشيح و هم‌خوانی قرآن، حفظ و مفاهیم احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام اشاره کرد.

اسیوند بیان کرد: پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، مقاله‌نویسی، نقد کتاب تلخيص کتاب، تولید نرم‌افزار و اپلیکشن، کانال‌های مجازی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر، معارف صحیفه سجادیه حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، دعاخوانی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و ایده شو یا ایده‌پردازی نوآفرینی قرآنی از دیگر رشته‌های جشنواره هستند.

وی در پایان گفت: دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بيشتر می‌توانند به تارنمای اينترنتی سی‌و‌هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به آدرس http://quran37.dmsrt.ir/ مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha