ارتقای جایگاه حافظان قرآن در جامعه باعث انگیزه نوجوانان می‌شود
کد خبر: 4116055
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

ارتقای جایگاه حافظان قرآن در جامعه باعث انگیزه نوجوانان می‌شود

فینالیست رشته حفظ قرآن چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: نوجوانان و جوانان در رفتار و کردار، حافظان قرآن را الگوی خودشان قرار می‌دهند و هرچه جایگاه این افراد مورد احترام قرار گرفته و رفیع‌تر باشد نوجوانان برای فراگیری قرآن ترغیب می‌شوند.

جواد شاهینی حافظ کل قران در چهل و پنجمین مسابقات سراسری قران اوقاف

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در رشته‌های ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و ترتیل به میزبانی اهواز برگزار شد. استان گلستان در این رویداد قرآنی 2 نماینده داشت که جواد شاهینی و حسین دهقان در رشته‌های حفظ کل و حفظ بیست جزء در مسابقات حضور داشتند.

خبرنگار ایکنای استان گلستان در مورد روند و کیفیت مسابقات گفت‌وگویی با شاهینی انجام داده است که در ادامه تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

جواد شاهینی، فینالیست چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته حفظ با بیان‌ اينكه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری اوقاف امسال در اهواز برگزار شد، گفت: میزبانی اهواز از برگزاری این دوره از مسابقات بسیار عالی و در سطح خوبی انجام شد و فضای کل مسابقات نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های محسوسی داشت.

شاهینی با اشاره به اینکه سطح مسابقات در این مرحله بالاترین‌، هیجان‌انگیز‌ترین‌، حساس‌ترین و تخصصی‌ترین حالت مسابقات سراسری قرآن در کشور بود، افزود: همه شرکت‌کنندگان در این مرحله کسانی بودند که مدعی کسب رتبه اول بودند و در سطح آمادگی بسیار بالایی قرار داشتند.

فینالیست چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته حفظ گفت: آن‌طور که از نتایج ارزیابی مشخص بود این بود که اختلافات بسیار پایین و نزدیک به‌هم و اکثر اختلاف افراد شرکت‌کننده در این مرحله فقط یک حرف‌، مکث یا تکرار بود و اشتباهاتی مانند فراموش کردن یک آیه قرآن یا غلط خواندن چند کلمه وجود نداشت که این اختلافات جزئی نشان‌دهنده سطح بسیار بالای شرکت‌کنندگان در مسابقات بود.

شاهینی تصریح کرد: استان گلستان دو سالی است که در مرحله نهایی مسابقات قرآن نماینده دارد و تا سال‌های قبل این اتفاق نیفتاده بود و این نشان‌دهنده پیشرفت‌ قابل ملاحظه در استان است که این امر نگاه عمیق مسئولان استان به فعالیت‌های قرآنی را می‌طلبد.

فینالیست چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته حفظ تصریح کرد: اگر قرار باشد رتبه کسب‌ کنیم باید هدفمند برنامه‌ریزی کنیم و در سال‌های آینده تمرینات و شرایط را بتوانیم طوری قرار دهیم که به سطح مسابقات نهایی اوقاف نزدیک باشد و از این فضای ایجاد شده بهترین نتیجه را برای کسب و افتخار‌آفرینی کنیم.

شاهینی افزود: ارزش‌گذاری‌ها و انتظاری که در جامعه قرآنی و اسلامی برای حافظان وجود دارد مناسب نیست و باید این ارزش‌گذاری‌ها منصفانه و واقع بینانه‌تر باشد و باید بستری محیا شود که دیگران از دیدن این رویداد و این فضا و جایگاهی که حافظان دارند تشویق شده و به سمت حفظ قرآن و کارهای تخصصی ترغیب شوند.   

فینالیست چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته حفظ گفت: نوجوانان و جوانان در رفتار و کردار، حافظان قرآن را الگوی خودشان قرار می‌دهند و هرچه جایگاه این افراد مورد احترام قرار گرفته و رفیع‌تر باشد و در ادامه سطح تشویق مسئولان بالا و ارزش‌گذاری ارتقا یابد رغبت خانواده‌ها برای حفظ و فراگیری فرزندان خود به قرآن بیشتر شده و از طرفی نوجوانان هم ترغیب می‌شوند که در این راه قدم بردارند.

 

انتهای پیام
captcha