جهادی از جنس مادری
کد خبر: 4115991
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

جهادی از جنس مادری

اهمیتی که امروز مسئله افزایش جمعیت در کشور دارد سبب شده است برخی از بانوان مسئله فرزندآوری را به‌عنوان جهاد برای خود واجب بدانند. آنها نه تنها بر فرزندآوری بلکه بر تربیت فرزندان نیز توجه ویژه‌ای دارند و سعی می‌کنند فرزندان خود را همچون شهید سلیمانی پرورش دهند.

مادر

به گزارش ایکنا از کرمان، یکی از مباحث مهمی که در دین اسلام و روایات بر آن تأکید شده است موضوع فرزندآوری و تربیت است. مسئله افزایش جمعیت به‌دلیل ابعاد گسترده‌ای که در توسعه و پیشرفت یک کشور دارد از مسائل جدی محسوب می‌شود که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است. خانواده‌های بسیاری نیز اهمیت این موضوع را درک کرده و نه تنها فرزندآوری بلکه تربیت صحیح فرزندان خود را مورد توجه قرار داده‌اند.

کرمان در پنجشنبه، ۲۹ دی‌ماه میزبان اختتامیه سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» بود. در این مراسم مادرانی با ۳ فرزند و بیشتر حضور داشتند که مهمترین سخنشان پرورش فرزندانی همچون حاج قاسم بود. خبرنگار ایکنا کرمان با تعدادی از این مادران گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده است که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

زینب رفیعی، ۳۷ ساله از اهالی شهرستان شهربابک و مادر ۵ فرزند است. او که نام فرزند خود را قاسم گذاشته است گفت: برای کوری چشم دشمنان اسم او را قاسم گذاشتم تا دشمن بداند اگر یک حاج قاسم را از ما گرفت ما مادران ایران قاسم‌هایی دیگر تربیت خواهیم کرد.

وی در خصوص تعداد فرزندانش گفت: هدف من هدفی خدایی و لبیک به ندای رهبری بود. همانطور که رزمندگان در مقابله با دشمنان جهاد کردند امروز جهاد زنان فرزندآوری است که باید در این راه از خود گذشتگی نشان دهند.

فاطمه خلجی، از استان قم در این مراسم حضور داشت. او که مادر ۳ فرزند بود گفت: معتقدم دامن بانوان محل گل‌های بهشتی است و چه خوب که گلستان بهشتی را پرورش دهیم تا سربازان امام زمان(عج) باشند. همانطور که حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی حرم است که باید آن را حفظ کرد یکی از ملاک‌های مهم حفظ ایران افزایش نسل شیعه است و اینکه به امر رهبری لبیک بگوییم.

وی که خود نیز شاغل است ادامه داد: خداوند روزی رسان بوده و مهم این است که کانون گرم خانواده حفظ شود و خانه محل امنی برای بچه‌ها باشد. بچه‌داری مانع کار برای من نشد بلکه با برنامه‌ریزی هم به وظایف مادری و هم به فعالیت‌های اجتماعی خود می‌پردازم.

زهرا مهدوی، ۳۱ ساله اهل کرمان و مادر ۴ فرزند است. او به شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگرچه شرایط اقتصادی سخت است اما داشتن فرزند بسیار محاسن دارد که تصمیم دارم دوباره بچه‌دار شوم. بچه‌ها رزق و روزی و برکت زیادی به زندگی ما آورده‌اند. علاوه براین ارتباط خوبی با هم دارند.

وی ادامه داد: امروز نیاز است که با فرزندآوری کشور را از پیری جمعیت نجات دهیم و این برای بانوان یک جهاد است.

معصومه قنداقی، ۳۶ ساله از استان قم مادر ۳ فرزند و معتقد است اگر جمعیت کشور کم شود اولین ضرر متوجه خود ما است. او گفت: اگرچه تعداد زیاد فرزندان سختی‌هایی دارد اما نشاط خوبی در خانه ایجاد می‌شود و وقتی قدرت بزرگ خداوند وجود دارد نباید به مسائل اقتصادی فکر کرد و باید همه چیز را به خداوند سپرد.

مریم ترک‌زاده، ۳۷ ساله و مادر ۷ فرزند و اهل ماهان است. او در مورد تصمیمش بیان کرد: من تک فرزند هستم و از این نظر سختی‌های زیادی کشیدم بنابراین تصمیم گرفتم فرزندان زیادی داشته باشم. مشکلات اقتصادی زیاد است اما این نیت که فرزندانمان را برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنیم سبب می‌شود که مشکلات را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که توقع زیادی نداشته باشند و همراهی و کمک به یکدیگر را یاد بگیرند، اظهار کرد: بعضی به دلیل تعداد فرزند ما را مورد تمسخر قرار می‌دهند اما نباید به این حرف‌ها توجه کرد بلکه باید هدفمان را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha