یزد در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن مددجویان برتر شد
کد خبر: 4115882
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

یزد در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن مددجویان برتر شد

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه مددجویان زندان‌ها گفت: استان یزد توانست در مرحله منطقه‌ای این مسابقات رتبه اول را کسب کند.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزدرضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در این نهاد، گفت: در مسابقات قرآن ویژه مددجویان مرد 600 نفر شرکت کردند که برگزیدگان به مرحله استانی و سپس منطقه‌ای راه یافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مرحله منطقه‌ای که با حضور استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد برگزار شد، توانستیم رتبه اول این مسابقات را کسب کنیم.

مقبلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 650 نفر حافظ نیم جز تا کل قرآن کریم در بین زندانیان هستند اظهار کرد: مدرسه قرآنی در زندان مرکزی یزد فعال و فعالیت‌های قرآنی با حضور 28 روحانی و سه استاد حفظ قرآن دنبال می‌شود.

وی گفت: خداوند در آیه 9 سوره اسرا می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ، همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند.» بنابراین بزهکاری و مسائل سوء با اشاعه فعالیت‌های قرآنی به حداقل خود می‌رسد.

انتهای پیام
captcha