حضور ۲ اکیپ قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور در منطقه زلزله‌زده خوی
کد خبر: 4115702
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

حضور ۲ اکیپ قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور در منطقه زلزله‌زده خوی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین زلزله دو اکیپ از نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور به شهرستان خوی و مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتشبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیر سرتیپ علی حاجلیو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش ۲۸ دی با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر ظهر امروز در شهرستان خوی اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع زمین زلزله دو اکیپ از نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور به شهرستان خوی و مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این دو اکیپ برای کمک به ارزیابی میزان خسارات به منطقه اعزام شده‌اند، افزود: همچنین گردان بلیات به تعداد 600 نفر همراه تجهیزات مهندسی و فنی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت اعلام نیاز فرمانداری خوی برای آواربرداری یا تخلیه مجروحان همکاری لازم را داشته باشند.

امیر حاجیلو با بیان اینکه تاکنون فرمانداری خوی با توجه به میزان خسارات زمین لرزه اعلام آمادگی نکرده است، گفت: ارتش در تمامی حوزه‌ها در کنار مردم بوده و در حوادث مختلف برای خدمت‌رسانی آماده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز (چهارشنبه)، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند، همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

انتهای پیام
captcha