داوری الکترونیکی یا کاغذی تفاوت چندانی برای متسابق ندارد
کد خبر: 4115459
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف/ ۶

داوری الکترونیکی یا کاغذی تفاوت چندانی برای متسابق ندارد

مرتضی سعیدی، فینالیست رشته حفظ 20 جزء چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف معتقد است که داوری کاغذی یا الکترونیکی تفاوت چندانی برای متسابق ندارد، چراکه قاری یا حافظ فقط تلاوت می‌کند و اینکه امتیازدهی به چه روشی باشد تأثیر خاصی ندارد.

مرتضی سعیدی

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 22 دی به میزبانی اهواز آغاز شد و استان مرکزی با 8 نماینده، 4 متسابق در رشته ترتیل، 3 نماینده در رشته حفظ 20 جزء و یک نفر در رشته حفظ کل، در 2 بخش بانوان و آقایان در این دوره حضور داشت. ابوذر کرمی و عادله شیخی دو نماینده استان در رشته‌های حفظ کل و ترتیل در دومین روز از برگزاری مسابقات و محمد محمدی، دیگر نماینده استان در رشته ترتیل نیز در سومین روز مسابقات تلاوت کردند. در چهارمین روز نیز مرتضی سعیدی در رشته حفظ 20 جزء، شیما مهرآبادی در رشته حفظ 20 جزء و شیما احمدی در رشته ترتیل تلاوت کردند و در آخرین روز مسابقات نیز محمد شریفی و هانیه بقایی در رشته‌های ترتیل و حفظ 20 جزء حاضر شدند. خبرنگار ایکنای استان مرکزی در تماسی تلفنی با مرتضی سعیدی و شیما احمدی گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داده است که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

مرتضی سعیدی، فینالیست رشته حفظ 20 جزء، تلاوت خود در این مرحله از مسابقات را خوب توصیف کرد و افزود: در فینال با وجود اینکه یک اشتباه داشتم نسبت به مرحله مقدماتی بهتر بود و نفر سوم یا چهارم شدم، اما به دلیل اینکه هم اشتباه خواندم و هم نمره مقدماتی پایین‌تر از سایر راه‌یافتگان بود و نمره این دو مرحله با هم جمع می‌شود، در رتبه ششم یا هفتم قرار گرفتم و حائز رتبه نخواهم شد. اگر امتیازها جمع نمی‌شد قطعاً جزو رتبه‌ها بودم.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به اینکه بدون استرس و مسلط در جایگاه قرار گرفته و تلاوت کردم، افزود: پس از کسب رتبه در مرحله استانی تلاش خود را برای حضور قوی در مرحله کشوری بیشتر کردم و مرور روزانه، مباحثه و برگزاری دوره‌های ارتقای سطح و آموزشی در استان باعث شد اضطرابم برای حضور در جایگاه و ارائه محفوظات کمتر باشد.

سعیدی در مورد میزبانی اهواز گفت: میزبانی نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر بهتر بود، اما بهتر است سازمان فصل برگزاری این مرحله از مسابقات را تغییر داده و در بهار یا تابستان برگزار کند، البته با توجه به شرایط جوی و فصلی، اهواز بهترین انتخاب بود.

وی در رابطه با داوری‌ این دوره از مسابقات گفت: داوری کاغذی یا الکترونیکی به حال متسابق تفاوت چندانی نمی‌کند، چراکه قاری یا حافظ فقط تلاوت می‌کند و اینکه امتیازدهی به چه روشی باشد تأثیر خاصی ندارد.

به نمره صوت اعتراض داشتم

شیما احمدی، فینالیست رشته ترتیل، نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: از تلاوت خود راضی بودم، اما به نمره‌دهی صوت اعتراض داشتم و با توجه به تجربه‌ای که از اعتراضات دارم از این کار صرف نظر کردم؛ چراکه می‌دانم بررسی دقیق و رسیدگی نمی‌شود و امتیازی که حق شرکت‌کننده است نصیبش نمی‌شود.

احمدی در مورد میزبانی اهواز گفت: امسال اولین تجربه من در فینال مسابقات اوقاف است و از نظر من میزبانی این شهرستان خوب بود، به ویژه اینکه همراه داشتم و مساعدت کردند، اما شرکت‌کنندگانی که سال‌ها در این مسابقات حضور دارند میزبانی تهران در سال گذشته را بهتر دانستند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که از 22 دی تا روز گذشته به میزبانی اهواز آغاز شده بود، امروز با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به پایان خواهد رسید و برگ جدیدی از مسابقات چهل و ششمین دوره برای سال پیشرو بازخواهد شد. امید است این مسابقات تجربه‌ای برای کسب موفقیت‌های بعدی باشد.

انتهای پیام
captcha