نگاهی به زمان‌بندی سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 4115297
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

نگاهی به زمان‌بندی سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

اجرای سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم از آذرماه امسال با ابلاغ شیوه‌نامه و شروع فرایند ثبت‌نام آغاز شد.

نگاهی به زمانبندی اجرایی سی و هفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

به گزارش ایکنا، سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم امسال با حذف مرحله منطقه‌ای برای اولین بار در دو مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار می‌شود و نفرات برتر آن نیز در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که سال آینده به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

با وجود اینکه مرحله منطقه‌ای از جشنواره سی و هفتم حذف شده، اما برگزیدگان مرحله دانشگاهی در دبیرخانه مرکزی مورد ارزیابی اولیه‌ قرار خواهند گرفت تا به زعم برگزارکنندگان فیلتری برای افزایش سطح کیفی مرحله کشوری مسابقات اعمال کرده باشند.

جشنواره قرآنی وزارت علوم در 9 بخش و 40 رشته برگزار می‌شود. بخش‌های 9 گانه این جشنواره عبارت از بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کارآفرینی قرآنی است.

فرایند اجرایی این دوره از جشنواره با ابلاغ شیوه‌نامه سی و هفتمین دوره که 19 آذرماه صورت گرفت آغاز و ثبت‌نام در جشنواره نیز بلافاصله شروع شد. یکی از تغییرات این دوره نسبت به ادوار قبل، علاوه بر حذف مرحله منطقه‌ای، سامانه‌ای شدن فرایند ثبت‌نام است.

مهلت ثبت‌نام در دانشگاه‌های مختلف متغیر است، اما بر اساس آنچه در آئین‌نامه درج شده است، تمامی دانشگاه‌ها باید تا پایان بهمن‌ماه مسابقات بخش آوایی خود را به پایان رسانده و نسبت به معرفی برگزیدگان خود به دبیرخانه مرکزی اقدام کنند.

همچنین زمان‌بندی برگزاری آزمون‌های بخش معارفی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، هفته اول اسفندماه اعلام شده است. در ادامه و در اسفندماه نیز دانشگاه‌ها ملزم به اجرای مراسم اختتامیه جشنواره داخلی و تجلیل از برگزیدگان شده‌اند.

مرحله سراسری این دوره با حضور برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور(پس از یک دوره ارزیابی اولیه) اردیبهشت‌ماه سال آینده و به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha