ارائه خوب نمایندگان کشورمان در روز اول مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 4114919
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

ارائه خوب نمایندگان کشورمان در روز اول مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

روز اول مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان در رشته قرائت تحقیق ارائه خوبی داشتند و در کنار آن شاهد اجراهای ضعیف دیگر شرکت‌کنندگان بودیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خراسان رضوی، اولین مرحله مقدماتی بخش آقایان سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با شعار «یک کتاب، یک امت» از صبح روز گذشته، یکشنبه، ۲۵ دی‌ماه در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار شد.

طی این روز ۳۹ فایل تصویری شرکت‌کنندگان که با هماهنگی سفارت‌ها، رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و مؤسسات قرآنی دیگر کشورها، ضبط و ارسال شده بود به نمایش درآمد و اساتید ایرانی و غیر ایرانی به داوری آثار این روز پرداختند.

در بین آثار ارسالی، فایل‌هایی وجود داشت که از کیفیت لازم برخوردار نبود و در برخی از موارد که متسابق در رشته حفظ شرکت کرده بود، تنها صدای قاری در یک تصویر نامشخص نمایش داده شده بود.

در این دوره با وجود افرایش تعداد کشور‌های حاضر در مسابقات به تعداد ۸۰ کشور، ولی فعلاً شاهد حضور پدیده و اجرای ویژه‌ای نبودیم. طی این روز اجرای یک سوم شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته شد و بنا به گفته برخی داوران، وضعیت متسابقان در مرحله مقدماتی تا امروز نسبت به گذشته کمی بهتر شده است.

اجراهای امیرحسین رحمتی در بخش قرائت تحقیق و سینا طباخی در بخش حفظ کل، نمایندگان کشورمان در این دوره، پخش شد که رضایت داوران را هم تا حدودی کسب کردند.

در این دوره در رشته حفظ کل آقایان ۵۴ فایل، قرائت آقایان ۳۲ فایل و قرائت ترتیل آقایان نیز ۲۵ فایل به ستاد برگزاری مسابقات رسیده که روز گذشته ۳۹ مورد از این تلاوت‌ها داوری شد.

در این مرحله از مسابقات مجموعاً ۱۴۶ فایل از ۸۰ کشور در دو بخش آقایان و بانوان ارزیابی خواهد شد و بر اساس اعلام مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات که حدود ۲۰ نفر در بخش بانوان و ۳۵ نفر در بخش آقایان خواهد بود به فینال این رویداد که همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha