حج فرصتی مغتنم برای استحکام اتحاد دینی است
کد خبر: 4114860
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

حج فرصتی مغتنم برای استحکام اتحاد دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حج برای استحکام دین است و در موسم حج اقسام دیگر دین مانند امر به معروف، نماز و وحدت نمایان می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر امام جمعه استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 25 دی، در ابتدای درس خارج گفت: حج برای استحکام دین است. در زمان برگزاری حج اقسام دیگر دین مانند امر به معروف، نماز و وحدت نمایان می‌شود.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در زمان امامان معصوم(ع) حج بهانه‌ای بود برای دیدار با ائمه و پرسیدن مسائل شرعی از آن بزرگواران چون حکومت‌های غاصب که در آن زمان بوده‌اند از دیدار با ائمه معصومین(ع) جلوگیری می‌کردند. حج موجب تقویت دین می‌شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت عدل اظهار کرد: ما باید عدالت علوی را پیاده کنیم. اقسام عدل علوی را می‌توان با نظام پرداخت عادلانه معنی کرد و با آمدن امام عصر(عج) عدالت برقرار می‌شود عدالتی که ادامه‌دهنده عدالت علوی است. 

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه خانواده اهل‌بیت(ع) ملاک منظم شدن جامعه است افزود: امامت خانواده اهل‌بیت(ع) برای جلوگیری از تفرقه در جامعه بوده است. شایسته‌ترین و مناسب‌ترین افراد برای حکومت اهل‌بیت(ع) بودند. در زمان امام عصر (عج) همه در برابر عظمت، معنویت و اخلاص ایشان دلباخته و پیرو می‌شوند.

انتهای پیام
captcha