پخش تلاوت‌های مسابقات سراسری از رادیو قرآن + عکس
کد خبر: 4114837
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

پخش تلاوت‌های مسابقات سراسری از رادیو قرآن + عکس

استودیوی سیار رادیو قرآن در محل برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن مستقر شده و به پخش همه تلاوت‌ها از ساعت 15 تا 21 می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خوزستان، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، در اهواز پیگیری می‌شود و شرکت‌کنندگان در رشه‌های حفظ کل و بیست جزء قرآن کریم و قرائت تحقیق و ترتیل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در محل برگزاری این رقابت‌ها، رسانه‌های مختلف نیز حضور دارند و به پوشش حداکثری مسابقات مشغول هستند.

یکی از رسانه‌هایی که از روز نخست به پوشش مسابقات پرداخته، رادیو قرآن است. عوامل ویژه برنامه این دوره از مسابقات سراسری قرآن، از حوالی ساعت 12 هر روز، یعنی حدوداً سه ساعت پیش از آغاز رقابت‌ها در تالار امام رضای اهواز حاضر می‌شوند تا مقدمات کار را برای پخش مسابقات فراهم آورند. این تلاش‌ها معمولاً تا لحظه آخر که قرار است برنامه روی آنتن برود، ادامه دارد.

به منظور اطلاع بیشتر از جزئیات برنامه‌های غرفه رادیو قرآن در این دوره بر آن شدیم تا از علیرضا صفرزاده، تهیه‌کننده ویژه برنامه رادیو قرآن برای گفت‌وگو دعوت به عمل آوریم. وی در ابتهای صحبت‌های خود به معرفی عوامل برنامه پرداخت و بیان کرد: در استودیوی رادیو قرآن واقع در محل برگزاری مسابقات کشوری اهواز، دو نفر از دوستان فنی صوت، مهدی تکلو و سعید قنبری حاضر هستند، جلال زارعی پشتیبانی و دستیاری تهیه برنامه را بر عهده دارند و مهدی صفری و نیما غفارزاده نیز گویندگان برنامه‌های ما هستند. مسعودرضا خالقی، مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن هم در محل برگزاری مسابقات حضور دارند؛ همه عوامل دست به دست داده‌‌اند تا برنامه به بهترین شکل پخش شود.

وی در ادامه افزود: از ساعت 15 تا 21 که مسابقات در حال اجرا است، مسابقات را پوشش می‌دهیم که عبارت از قرائت‌ها، ترتیل‌ها و ارائه حفظ متسابقان است. افزون بر این، غیر از این موضوع در حاشیه مسابقات از داوران و برگزارکنندگان مسابقات هم دعوت کرده‌ایم و با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم. در روزهای گذشته در خدمت کریم دولتی، مهدی قره‌شیخلو، مهدی حسنی و امین پویا بوده‌ایم. غیر از پوشش مسابقات که از ساعت 15 است، از ساعت 14:20 برنامه‌های روتین رادیو قرآن را هم از همین استودیو و با محوریت مسابقات سراسری قرآن روی آنتن می‌بریم.

صفرزاده تصریح کرد: روزهای شنبه برنامه افق از رادیو قرآن پخش می‌شود که روز گذشته این برنامه از محل برگزاری مسابقات پخش شد و در روزهای دیگر هفته نیز در این ساعت یعنی 14:20 تا 15 برنامه والعصر پخش می‌شود که این برنامه نیز از محل برگزاری مسابقات روی آنتن می‌رود. در برنامه افق مجیدی‌مهر حاضر شدند و از امروز تا چهارشنبه نیز برنامه والعصر رادیو را داریم که برنامه‌ای خبرمحور است. این برنامه را مهدی صفری اجرا می‌کند، همچنین مرتضی اوحدی، خبرنگار حوزه قرآن نیز در این دوره از مسابقات حضور یافته و به ارائه آخرین جزئیات از این رویداد مهم قرآنی می‌پردازد.

وی در ادامه بیان کرد:  در سال‌های گذشته در استودیوی رادیو قرآن کارشناس هم حاضر می‌شد و به تحلیل تلاوت‌ها می‌پرداخت، اما به دلیل اینکه تصمیم گرفتیم تمام تلاوت‌ها را پخش کنیم، بخش تحلیلی را حذف کردیم و در برنامه‌های آینده به این مباحث خواهیم پرداخت.

صفرزاده در پایان گفت: از همه دوستانی که در نصب استودیو سیار رادیو قرآن تلاش کردند و موجب شدند تا این برنامه پخش شود تشکر می‌کنم.

یادآور می‌شود، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا 28 دی در اهواز پیگیری می‌شود و علاقه‌مندان برای اینکه در جریان آخرین جزئیات این دوره از مسابقات با رویکرد اطلاع‌رسانی و تحلیلی قرار بگیرند، می‌توانند سایت یا شبکه‌های اجتماعی ایکنا در فضای مجازی را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha