امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر حادثه‌ دیده در برف و کولاک کردستان
کد خبر: 4114764
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر حادثه‌ دیده در برف و کولاک کردستان

مدیرامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: به دنبال بارش‌های شدید برف که از روز گذشته در استان آغاز شد، به بیش از یک هزار مسافر و افراد در راه مانده در محورهای سنندج، قروه، کامیاران و دهگلان امدادرسانی و اسکان اضطراری صورت گرفت.

امدادرسانی هلال احمر به در راه ماندگان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان امروز، 25 دی‌ماه در سخنانی گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی استان کردستان، تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان جهت امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک اعزام شدند.

وی افزود: از ساعت اولیه شروع بارش‌ها، تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در سراسر شهرستان‌ها آماده‌باش بوده و جهت امدادرسانی به مسافران و در راه‌ماندگان و رهاسازی خودروها و ارائه خدمات مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: در پی بارش شدید برف و وضعیت به‌وجود آمده ۱۲۴ خودرو توسط تیم‌‌های عملیاتی رهاسازی شده و به هشت مصدوم خدمات امدادی ارائه شد.
وی اظهار کرد: تاکنون به بیش از یک هزار نفر از هموطنان در شهرستان‌ها امدادرسانی شده که از این تعداد به ۵۶۹ نفر اسکان اضطراری صورت گرفته و اقلام امدادی و بسته‌های تغذیه اضطراری توسط امدادگران و نجاتگران زحمت‌کش استان توزیع شده است.

جلالی گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و ادامه بارش‌ها و وضعیت جاده‌ها، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، در غیر این صورت حتما به توصیه‌های پلیس راه توجه کرده و تجهیزات امدادی و به‌ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم که شاهد هیچ‌گونه حوادثی نباشیم و به هموطنان عزیز این اطمینان را خواهیم داد که خادمان شما در جمعیت هلال احمر تا پایان وضعیت موجود در کنار شما خواهند بود و مشغول امدادرسانی می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

انتهای پیام
captcha