نگاه به مسئله «عفاف و حجاب» نیازمند تجدیدنظر است
کد خبر: 4114495
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

نگاه به مسئله «عفاف و حجاب» نیازمند تجدیدنظر است

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه در نگاه به مرز حجاب و عفاف باید تجدیدنظر کرد،گفت: اینگونه نیست که کسی که حجاب کاملی ندارد عفیف نیست، بلکه برخی عفیف هستند اما از حجاب درک درستی ندارند و فقط بخشی از آن را فهمیده‌اند و نباید به بی‌عفتی متهم شوند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۴ دی‌ماه در دوره توانمندسازی و پرسش و پاسخ سرگروه‌های تیم‌های تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر به بیان نکاتی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسلمات دین است و کسی از مسلمانان نیست که این موضوع مهم را نشناسد، اما باید بررسی کرد چه اتفاقاتی افتاده که امروز در مورد آن دغدغه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز گروهی با مأموریت از سوی دستگاه‌های بالادستی به‌صورت جدی به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند و یک مجموعه هم از بدنه مردم شکل گرفته و کاملاً شناسنامه‌دار در این حوزه فعالیت می‌کنند، افزود: مجموعه‌هایی نیز به‌صورت خودجوش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند اما باید بررسی کرد که با وجود مجموعه‌های بسیار چه موانعی سبب شده که همچنان گله‌مندی وجود داشته باشد.

امام جمعه کرمان یکی از اشکالات امر به معروف و نهی از منکر را محدود کردن به موضوع عفاف و حجاب دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر موضوعات گسترده‌ای را دربر می‌گیرد در حالی که امروز وقتی می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر، موضوع عفاف و حجاب به ذهن می‌آید که باید در آن تدبیر و آنچه را که اسلام گفته دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب در امر به معروف و نهی از منکر اولویت قرار گرفته و در حوزه‌های دیگر کمتر به آن توجه کرده‌ایم و انتقادها نشان می‌دهد که مشکلات در عملکرد باید حل شود. اول اینکه طرح‌ها به‌جای عملی فقط آموزشی است و وارد مرحله عمل و خروجی نمی‌شود.

وی افزود: امروز دشمن به‌شدت به‌دنبال ایجاد دوگانگی و دو قطبی در جامعه است و مقام معظم رهبری با درایت این نقشه دشمن را برهم زدند و دشمن امروز اذعان دارد که در ایجاد دو قطبی در حجاب و عفاف شکست خورده است.

حجت‌الاسلام علیدی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه در نگاه به مرز حجاب و عفاف باید تجدید نظر کرد، ادامه داد: اینگونه نیست که کسی که حجاب کاملی ندارد عفیف نیست، بلکه برخی عفیف هستند اما از حجاب درک درستی ندارند و فقط بخشی از آن را فهمیده‌اند و نباید به بی‌عفتی متهم شوند.

وی با بیان اینکه از وجود یک نفر بی‌حجاب هم در جامعه رنجور خاطریم و باید برای آن برنامه و تدبیر داشته باشیم، گفت: در بحث حجاب و عفاف و همه مصادیق آن می‌توانیم موفق شویم و نتیجه بگیریم اما حقیقت این است که بیشتر به گزارشات توجه کردیم و کمتر وارد عمل شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha