پایان داوری بخش بانوان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4114412
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

پایان داوری بخش بانوان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: داوری 35 متسابق از بانوان راه‌یافته به مرحله مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن امروز پایان می‌یابد.

جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضویجعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مرحله مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به‌ میزبانی مشهد به‌صورت غیرحضوری از 23 دی‌ماه آغاز شده و تا 27 دی‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 149 متسابق از 80 کشور حضور دارند که فایل تصویری شرکت‌کنندگان با هماهنگی سفارت‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جامعةالمصطفی (ص) العالمیه و مؤسسات قرآنی ضبط و دریافت شده و مراحل نهایی تدوین آن توسط تدوینگران حرفه‌ای صداوسیما صورت گرفته و اکنون در معرض داوری است.

حسینی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در بخش آقایان و بانوان داوری می‌شود که در رشته ترتیل اولین‌بار بانوان حضور یافتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: تعداد 35 شرکت‌کننده در سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مرحله مقدماتی طی روزهای 23 و 24 دی‌ماه توسط 12 نفر از داوران برجسته بانو که سه تن از آنها مشهدی هستند داوری می‌شوند.

وی افزود: از مجموع راه‌یافتگان در بخش بانوان 22 نفر در رشته حفظ و 13 نفر در رشته ترتیل شرکت کرده‌اند که در این دوره از رشته قرائت، منتخبی از بخش بانوان به مسابقات راه نیافته است.

حسینی گفت: داوری مرحله مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان از 23 دی‌ماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت آغاز شده و شامگاه امروز پایان می‌یابد.

انتهای پیام
captcha