فضاهای قرآنی، فرصت مناسبی برای تلاقی بین هنر و قرآن هستند
کد خبر: 4114365
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

فضاهای قرآنی، فرصت مناسبی برای تلاقی بین هنر و قرآن هستند

یک هنرمند نقاش با بیان اينکه فضاهای قرآنی فرصت مناسبی برای ایجاد تلاقی بین هنر و قرآن هستند، گفت: هرچقدر این فضاها بیشتر شود، نتایج بهتری خواهد داشت؛ چراکه قالب‌های هنری، روش تبلیغ بسیار موثری هستند.

فاطمه حاجی ور میرقایدفاطمه حاجی‌ور میرقاید، هنرمند نقاش در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: در حاشیه این رویداد قرآنی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) یک تابلو نقاشی با موضوع حجاب و عفاف کشیدم. در این تابلو، نماد حضرت زهرا(س) و همچنین حجاب برتر به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه فضاهای قرآنی این چنینی، فرصت مناسبی برای ایجاد تلاقی بین هنر و قرآن است، گفت: هرچقدر این فضاها بیشتر شود، نتایج بهتری خواهد داشت. این فضاها بسیار باید بیش از این باشد، چراکه قالب‌های هنری، روش تبلیغ بسیار موثری در موضوعات مختلف قرآن کریم هستند.

این هنرمند با اشاره به جنبه‌های الهام بخش قرآن کریم در زمینه نقاشی گفت: تک‌تک آیات قرآن، معجزه هستند و می‌توان این معجزه را در هنر نقاشی به تصویر کشید.

یادآوری می‌شود؛ چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

مسابقات آقایان از ۲۳ تا ۲۷ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و مسابقات بانوان از ۲۴ تا ۲۷ دی در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار می‌شود. در اختتامیه این رویداد که چهارشنبه ۲۸ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد، برترین‌‌های این رقابت معرفی می‌شود. ۱۸۷ متسابق از نقاط مختلف کشورمان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha