رقابت روز نخست مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان برگزار شد
کد خبر: 4114238
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

رقابت روز نخست مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان برگزار شد

امروز جمعه 23 دی روز نخست رقابت آقایان در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز سپری شد.

مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا از خوزستان، امروز جمعه 23 دی روز نخست رقابت آقایان در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز سپری شد.

در این روز شش نفر در رشته حفظ کل قرآن، شش نفر در رشته قرائت تحقیق، پنج قاری در رشته ترتیل و سه حافظ در رشته حفظ بیست جزء از ساعت 15 تا 21 در مسابقات حضور یافتند. رقابت آقایان تا چهارشنبه 27 دی به این روال ادامه پیدا می‌کند که هر روز ابتدا حافظان کل به اجرای برنامه می‌پردازند و به سه سوال طرح شده از سوی هیئت داوران پاسخ می‌دهند، سپس قاریان در رشته قرائت تحقیق به قرائت می‌پردازند. در ادامه نیز مرتلان و سپس حافظان بیست جزء برنامه خود را اجرا می‌کنند.

گفتنی است، با توجه به الکترونیکی شدن داوری در این دوره از مسابقات، هیئت داوران پیش از آغاز مسابقات در محل قضاوت خود حاضر شده و با این سیستم آشنایی پیدا کردند.

یکی از برنامه‌های جنبی این مسابقات، تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها در استودیوی شبکه قرآن و معارف سیما است. این برنامه در روز نخست مسابقات، با حضور مسعود نوری، قاری کشورمان و حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود.

در این مسابقات تلاش شده است که با دعوت از مؤسسات فرهنگی و قرآنی برای حضور در این رویداد، به غنای برنامه با حضور مستمعانی از اقشار مختلف مردم افزوده شود، اما همچنان بیش از نیمی از صندلی‌های سالن خالی است.   

بهره‌گیری مناسب از تصاویر شهدای قاری استان خوزستان، همچنین تصاویر پیشکسوتان قرآنی و قاریان و حافظان جوان استان اقدام زیبایی در این دوره از مسابقات و گام مثبتی در جهت الگوسازی و قدردانی از این شخصیت‌‌ها است.

حضور غرفه‌های خبرگزاری ایکنا، خوشنویسی قرآن کریم، ستاد خبری رسانه‌ها، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین استودیو رادیو قرآن در بخشی از فضای داخلی سالن به چشم می‌خورد. در فضای بیرونی نیز غرفه‌هایی در مقابل ورودی سالن برپا شده‌اند که برخی آماده و در آنها محصولات فرهنگی و کارآفرینی مجموعه‌های مردمی عرضه شده و برخی نیز در حال آماده سازی هستند.

یادآور می‌شود، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش رشته‌های آوایی (شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم) به میزبانی اهواز در حال برگزاری است. 

مسابقات آقایان از ۲۳ تا ۲۷ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و مسابقات بانوان از ۲۴ تا ۲۷ دی در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار می‌شود. در اختتامیه این رویداد که چهارشنبه ۲۸ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد، برترین‌‌های این رقابت معرفی می‌شود. ۱۸۷ متسابق از نقاط مختلف کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha