راه‌یابی 100 قاری به مرحله نهایی جایزه قرآن کتارا در قطر
کد خبر: 4113324
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

راه‌یابی 100 قاری به مرحله نهایی جایزه قرآن کتارا در قطر

بنیاد کل دهکده فرهنگی کتارا در قطر از راه‌یابی 100 شرکت‌کننده به مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات تلاوت قرآن «جایزه کتارا» در سال 2023 خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از marsalqatar.qa، این مسابقات با شعار «قرآن را با صوت خود زینت دهید» و با نظارت وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برگزار شده است و نام‌نویسی در آن از 1 سپتامبر تا 30 نوامبر سال 2022 انجام شد.

ششمین دوره این رقابت با ارسال ویدئو و به صورت مجازی برگزار شده است و قاریانی از 67 کشور در آن شرکت کرده‌اند.

کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی و حمایت از آنان، تکریم قاریان شاخص و نوآور، ایجاد انگیزه در میان قاریان نونهال برای پایبندی به دین و انجام مسئولیت‌های اسلامی و تشویق فرزندان مسلمان به روی آوردن به کتاب خدا و درک و تدبر در آن از اهداف برگزاری این رقابت اعلام شده است.

تاکنون 100 شرکت‌کننده به نمایندگی از 13 کشور عربی و 18 کشور غیر عربی به مرحله نهایی مسابقات قرآن جایزه کتارا راه یافته‌اند که 58 نفر از کشورهای عربی و 42 نفر از کشورهای غیر عربی هستند.

مراکش با 20 قاری در صدر راه‌یافتگان به مرحله نهایی رقابت‌ها قرار دارد و از کشورهای بلاد شام و عراق 17 نفر، مصر، سودان و سومالی 17 نفر و از کشورهای حاشیه خلیج فارس 4 نفر از دیگر راه‌یافتگان به این مرحله هستند.

رقابت‌های این مسابقه در ماه رمضان با همکاری تلویزیون قطر در ۲۶ برنامه تلویزیونی پخش می‌شود و جایزه این مسابقات نیز ۹۰۰ هزار ریال قطری است که به نفر اول ۵۰۰ هزار ریال، نفر دوم ۳۰۰ هزار ریال و نفر سوم ۱۰۰ هزار ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha