اصحاب رسانه در پیشگیری از تحریف مکتب سلیمانی پیشگام باشند
کد خبر: 4113249
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

اصحاب رسانه در پیشگیری از تحریف مکتب سلیمانی پیشگام باشند

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد با اشاره به ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب سردار سلیمانی، گفت: اصحاب رسانه باید در راستای پیشگیری از تحریف این مکتب پیشگام باشند تا شهید سلیمانی دور از دسترس نشان داده نشود.

عباس محمدیانبه گزارش ایکنا از قزوین، عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی که شب گذشته، ۱۸ دی در سالن جلسات اقشار سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هواپیمای اوکراینی، گفت: رسانه‌ای شدن دقیق و واقعی مکتب حاج قاسم ضرورت امروز است و اصحاب رسانه باید در راستای پیشگیری از تحریف این مکتب پیشگام باشند تا شهید سلیمانی دور از دسترس نشان داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌ قاسم در حیات ۶۰ ساله‌اش از نادرترین فرماندهان نظامی بود که رسانه را درک می‌کرد و سال ۱۳۷۴ اولین هفته‌نامه ثارالله را در لشکر ثارالله کرمان راه‌اندازی کرد.

محمدیان بیان کرد: علاوه بر معنویت و اخلاص حاج قاسم که به او عزت داده بود، احترام به والدین هم از شاخصه‌های اصلی آن مرد بزرگ محسوب می‌شد و در این میان جلوه‌های ولایی بودن مکتب سلیمانی که در شرایط فتنه‌ها همواره همراه و همگام با ولایت حرکت می‌کرد درخشش خاصی داشت.

وی تصریح کرد: فراجناحی بودن حاج‌ قاسم و عدم اتصال به یک جریان سیاسی ویژگی بارز او بود و کسی نتوانست از او استفاده ابزاری کند چون همواره بصیر بود و انعطاف سردار در برابر مسائل مختلف در تاریخ جمهوری اسلامی کم‌نظیر و زبانزد خواهد بود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: بر اساس نظریات جامعه‌شناسان دلیل ماندگاری مکتب حاج قاسم پویایی است که این خصیصه را از مکتب عاشورا به ارث برده است و اگر امروز هرگونه تزلزلی در مدیران و مسئولان ایجاد شود به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ عاشورا است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم خالق قدرت برای مردم بود نه برای خود، اظهار کرد: سردار سلیمانی با توجه به شغل و شرایط کاری خود به ظاهر از عرصه رسانه به دور بود اما واژگانی ساخت همچون «ما ملت امام حسینیم» که سالیان سال با آن زندگی خواهیم کرد.

محمدیان با بیان اینکه رسانه‌ها در تبیین مکتب سلیمانی باید بر اساس واقعیت‌ها قلم بزنند، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری هم اشاره کردند حاج‌ قاسم از جنس مردم و یک انسانی دست یافتنی بود؛ پس بر اساس این معنا اصحاب‌ رسانه و خبرنگاران در قلم‌ زدن برای مکتب حاج‌قاسم او را افسانه‌ای قلمداد نکنند چون مشابه سردار با درجات مختلف در جامعه وجود دارد و شهید حججی یک نمونه از آن الگوها است.

انتهای پیام
captcha