۴۸ نفر از کارکنان انتظامی خراسان‌جنوبی حافظ کل قرآن شدند
کد خبر: 4112410
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

۴۸ نفر از کارکنان انتظامی خراسان‌جنوبی حافظ کل قرآن شدند

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۱۳۸۹ تاکنون، گفت: در این مدت ۴۸ نفر از کارکنان انتظامی استان موفق به حفظ کامل قرآن و بیش از ۵۰۰ نفر حافظ پنج جزء و بالاتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عبداللهی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا عبداللهی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی، امروز پنجشنبه 15 دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: هدف از تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، انجام برخی اقدامات فرهنگی است تا علاوه بر بعد نظارتی به تربیت معنوی و اخلاقی کارکنان نیز کمک شود که در انجام ماموریت‌های انتظامی نیز بسیار اثرگذار است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی این سازمان تربیت پلیس تراز انقلاب است، افزود: در راستای تربیت و آموزش کارکنان نسبت به مسائل روز و سیاسی کشور تلاش وافری می‌شود تا بتوانیم جنبه‌های معنوی را در کارکنان تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۷۰ فرهیخته در سطح انتظامی استان شناسایی و جذب شدند، تصریح کرد: این افراد در طیف‌های مختلف پژوهشگران، مداحان، عکاسان و موذنان برای برنامه‌های فرهنگی به‌کارگیری می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری طرح جهادی آموزش و تعالی مبانی فرهنگی برای کارکنان انتظامی استان گفت و ادامه داد: امسال در قالب این طرح ۴۹ روحانی از نقاط مختلف کشور اعزام و ۸۶ درصد نیروها از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این طرح جهادی مباحث دینی، سیاسی، اخلاقی و مشاوره خانوادگی به‌صورت چهره به چهره مطرح می‌شود و مشکلات کارکنان انتظامی در یگان‌های مرزبانی، انتظامی، یگان ویژه و مرکز آموزش پس از دسته‌بندی برای رفع آنها اقدام خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به اعزام کارکنان به سفرهای زیارتی، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۶۰۰ نفر به اردوهای زیارتی اعزام شده‌اند که در این راستا تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به هر خانوار با سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم مخصوص نیروهای کادر و وظیفه، آموزش همسرگزینی و دوره‌های تقویت مبانی اندیشه اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود. 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های شاخص قرآنی، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، مقام برترین دستگاه قرآنی را در سطح استان کسب کرده است.

عبداللهی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۱۳۸۹ تاکنون، گفت: در این مدت ۴۸ نفر از کارکنان انتظامی استان موفق به حفظ کامل قرآن و بیش از ۵۰۰ نفر حافظ پنج جزء و بالاتر شده‌اند.

وی از راه‌اندازی کانال تخصصی عطر قرآن در پیام‌رسان‌های فضای مجازی گفت و ادامه داد: در این پیام‌رسان‌ها روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه ترجمه بارگذاری می‌شود و کارکنان و خانواده‌های آنها با مباحث روخوانی و روانخوانی قرآن آشنا می‌شوند.

عبداللهی به تشریح برنامه‌های فرهنگی این حوزه پرداخت و گفت: از ابتدای امسال برنامه‌های مختلفی در قالب تعالی سیاسی خانواده و فرزندان، همایش‌های بصیرتی، تشکیل حلقه‌های هدایتی، کارگاه‌های سبک زندگی، مشاوره و سرکشی از خانواده‌ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های تبلیغاتی نیز موفق به برگزاری مسابقات قرآن کریم، مهارت‌آموزی، برپایی موکب و ایستگاه سلامتی در مناسبت‌های خاص شده‌ایم، افزود: ایجاد امید مهم‌ترین رویکرد و تلاش رسانه‌ها باشد چرا که در شرایط فعلی هجمه‌های زیادی متوجه نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت زیربنای همه فعالیت‌ها در جامعه است، تصریح کرد: یکی از اهداف دشمنان و خائنان داخلی، تخریب چهره نیروی انتظامی است.

عبداللهی یادآور شد: با توجه به آسیب‌پذیری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای ارتقای سلامت نفس کارکنان تلاش می‌شود که دچار لغزش نشده و به گناه و جرم آلوده نشوند.

انتهای پیام
captcha