تجلیل از 31 برگزیده مسابقات قرآن و عترت بسیج جهرم + عکس
کد خبر: 4110815
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

تجلیل از 31 برگزیده مسابقات قرآن و عترت بسیج جهرم + عکس

مراسم تجلیل از 31 برگزیده مسابقات قرآن و عترت بسیج جهرم در دارالتحفیظ الهادی(ع) این شهرستان برگزار شد.

تجلیل از 31 برگزیده مسابقات قرآن و عترت بسیج جهرمبه گزارش ایکنا، بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج جهرم با حضور 120 نفر به میزبانی مؤسسه دارالتحفیظ(ع) جهرم استان فارس برگزار شد.

بنابر گفته حسن عزیزی‌نیا، رئیس هیئت مدیره دارالتحفیظ الهادی و مدیر دارالقرآن بسیج جهرم «مرحله نخست این مسابقات با رقابت بین 800 شرکت‌کننده از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت در حوزه‌های محلات برگزار شد که از این تعداد 120 نفر به مرحله ناحیه‌(شهرستانی) راه پیدا کردند».

این مسابقات در 23 رشته در بخش فردی چون حفظ قرآن‏، حفظ موضوعی، صحیح‌خوانی قرآن، ترتیل‌خوانی، قرائت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در محل دارالتحفیظ برگزار شد و مراسم تجلیل از 31 نفر از برگزیدگان این مرحله با حضور جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جهرم، مسئول حوزه نمایندگی، مسئول تعلیم و تربیت و مسئول فرهنگی سپاه جهرم برگزار شد.

یادآور می‌شود، بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در بخش‌های فردی‏، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی طراحی شده است. در بخش فردی، علاقه‌مندان امکان شرکت در ۲۳ رشته را دارند. در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان پایین و بالای 10 سال یک فعالیت قرآنی انجام می‌دهند که جزئیات آن در پایگاه اینترنتی دارالقرآن بسیج به نشانی https://quranbsj.ir ذکر شده است.

در بخش گروهی این مسابقات، تمامی اعضای گروه در کنار هم در زمان مسابقه حضور پیدا می‌کنند و هر کدام در رشته خود به رقابت می‌پردازند.

در بخش ایده‌پردازی قرآنی نیز، افراد، مؤسسات و پایگاه‌هایی که ایده‌ای نو در زمینه‌های قرآنی دارند می‌توانند در این بخش شرکت کنند. ایده‌ها باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم»‏، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه»‏، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» باشد. این بخش فقط مرحله کشوری دارد.

مؤسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) بزرگترین مرکز تخصصی حفظ و تثبیت روزانه قرآن در جنوب کشور است که دوره‌های تخصصی حفظ و مفاهیم کاربردی قرآن را بر اساس روش علمی روز هم در بستر فضای مجازی و هم حضوری دنبال می‌کند. در بستر فضای مجازی این مؤسسه در ۲۳ استان و ۲ کشور ترکیه و آلمان و به صورت حضوری نیز در چهار استان جنوب کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha