آغاز ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
کد خبر: 4110546
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

آغاز ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

ثبت‌نام سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود از هفتم دی‌ماه جاری آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، مرحله دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اسفندماه امسال و مرحله سراسری آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده توسط دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار و پایان داوری بخش آوایی، پایان بهمن‌ماه جاری است و آزمون کتبی، مجازی، هفته اول اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

آیین پایانی مرحله دانشگاهی و تجلیل از برگزیدگان نیز، ۱۶ اسفندماه امسال در دانشگاه لرستان خواهد بود.

رئیس سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دبیر جشنواره، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و جانشین دبیر جشنواره، فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان است.

مسابقات قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف اعتلاي دانش، ايمان، اخلاق و بصيرت ديني دانشجویان، توسعه فضای معنوی و قرآنی و زمينه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن كريم و سيره معصومين(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها، هر سال برگزار شده است.

سی و هفتمین دوره این رقابت بزرگ معنوی در سال‌جاری در مراحل مقدماتی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد و برگزیدگان برای رقابت با منتخبان قرآنی سایر دانشگاه‌ها به مسابقات ملی معرفی و از تسهیلات ویژه­ای بهره‌مند می‌شوند.

این رقابت شامل بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کارآفرینی قرآنی، در مجموع ۴۰ رشته به شرح ذیل است:

بخش آوایی: رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء ، حفظ کل، اذان، مداحی، تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم.

بخش معارفی: رشته‌های حفظ و مفاهیم احادیث اهل‌‌بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی.

بخش پژوهشی: رشته های مقاله‌نویسی، نقد کتاب، تلخيص کتاب.

بخش فناوری: رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکشن، کانال‌های مجازی.

بخش هنری: رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر.

بخش ادبی: رشته‌های شعر، داستان‌ و نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم نامه نویسی.

بخش صحیفه سجادیه: معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، دعاخوانی (فرازهای صحیفه سجادیه)، مقاله‌نویسی.

بخش نهج‌البلاغه: معارف نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه.

بخش نوآفرینی قرآنی (استارتاپ‌های قرآنی): ایده‌شو (ایده‌پردازی نوآفرینی قرآنی).

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به تارنمای اينترنتی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به نشانی http://quran37.dmsrt.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha