دانشجویان نسبت به مضامین دینی شناخت کسب کنند
کد خبر: 4109445
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

دانشجویان نسبت به مضامین دینی شناخت کسب کنند

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: باید تلاش گسترده‌ای درراستای آشنایی نسل دانشگاهی با مضامین دینی آغاز شود و جوانان نسبت به ارزش‌ها، بایدها و نبایدها همچنین فلسفه دستورات الهی شناخت عمیقی کسب کنند.

نسل دانشگاهی درباره مضامین دینی شناخت عمیقی کسب کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام بهنام دلریش، دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، امروز، 4 دی‌ماه در نشست هم‌افزایی اساتید و دانشجویان دانشگاه ارومیه با محوریت «اهمیت تبیین امور دینی و اخلاق اسلامی در دانشگاه‌ها» که در سالن اجتماعات دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: اساتید دانشگاهی همچنین معلمان مقاطع مختلف تحصیلی دغدغه تربیت نسل جدید را دارند، بنابراین روش‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی به سمتی سوق داده شود، که نسل دانشگاهی با مضامین دینی بیش‌ازپیش آشنا شود.

وی ادامه داد: همچنین لازم است که تلاش شود، نسل جوان و فرهیخته نسبت به ارزش‌ها، بایدها و نبایدها، فلسفه و چرایی دستورات الهی شناخت عمیقی کسب کنند، چراکه در این صورت ضمن اینکه عمل کردن به فرامین الهی برای‌شان آسان می‌شود، بلکه خودشان به مبلغان دین هم تبدیل می‌شوند.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید پرورش نسل جوان را در کنار مسائل مرتبط با آموزش علمی آنان به صورت جدی دنبال کرده، نسبت به این موضوع در واقع و در عمل حساس باشیم، به‌ویژه‌اینکه وقایع چند ماه اخیر کشور به ما این موضوع را ثابت کرد، که مسئله تربیت باید مقدم بر تعلیم باشد.

حجت‌الاسلام دلریش بر لزوم تلاش مستمر، منسجم و شبانه‌روزی برای پر کردن خلاء تربیتی دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید در این‌‌راستا برنامه‌ریزی منسجم و کاربردی انجام گیرد، تا از طریق جذب جوانان برای جبران گذشته اقدامات موثر و مثبت انجام گیرد؛ در این زمینه لازم است، که از والدین نیز کمک گرفته شود.

وی یکی از مسائل انکارناپذیر جامعه‌شناسی را تفاوت افکار و آرا بین نسل‌ها دانست و گفت: شناسایی روش‌های برقراری ارتباط هدفمند و مفید بین اساتید و دانشجویان، اهتمام ورزیدن نسبت به آن مهم بسیار ضروری بوده و به‌نوعی گام اول به شمار می‌رود.

دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها روش‌های غربی را در تربیت فرزندان خود به کار گرفته، آزادی های بی‌حد و مرز به فرزندان خود می‌دهند، مبادا دچار سرخوردگی نشوند، که این روش از ریشه اشتباه است و باید تلاش کرد، الگوهای رفتاری شایسته را به نسل جدید معرفی کرد، که این اسوه‌ها می‌توانند معاصر یا از بین اوالیاالله باشند.

وی اضافه کرد: در جنگ شناختی و چندوجهی که ما در چند مدت گذشته با آن روبه‌رو شدیم، تبعات سنگین اقتصادی، جانی و مهم‌تر از آن اجتماعی را شاهد بودیم، به‌طوری‌که نه فقط جوانان بلکه بسیاری از خواص ما را هم گرفتار کرد، که همین موضوع بیانگر عمق فاجعه و تاثیر بد رها کردن جوانان است؛ البته برخی مطالبات به حق بود و نباید کاستی‌های مدیریتی در باب معیشت، اقتصاد و اشتغال را انکار کرد، حتماً باید نقاط ضعف به دقت توسط اندیشکده‌های آینده‌پژوهی شناسایی و سریع به رفع آنها شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: جهان امروز فرصت هرگونه تعلل و سستی را از سوی مدیران گرفته و از آن به‌عنوان پاشنه‌آشیل نظام به سود خود بهره می‌گیرد، بنابراین لازم است، فرزندان خود را در سه محیط خانواده، مدرسه و دانشگاه درست تربیت کنیم و تمام تلاش‌مان را به کار ببندیم، از آنها انسان‌های دانشمند فاضل و وطن‌پرستی بسازیم، تا در طوفان‌های اجتماعی پابرجا و ثابت قدم بمانند، اغفال نشده و دچار لغزش نشوند.

انتهای پیام
captcha