برگزاری مراسم عزاداری «ياس نبوی» در بقاع متبركه قم
کد خبر: 4107186
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

برگزاری مراسم عزاداری «ياس نبوی» در بقاع متبركه قم

مراسم عزاداری «ياس نبوی» به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم در بقاع متبركه این استان برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهرهبه گزارش ايکنا از قم، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جمعه 25 آذرماه، ساعت 13 در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار خواهد شد.

سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی سمنانی است و در ادامه، جواد برزگر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازد.

سوگواری نوجوانان فاطمی در حرم امامزادگان ابراهیم و احمد(ع)

ویژه‌برنامه «با ولایت تا شهادت» به‌مناسبت ایام فاطمیه به میزبانی حرم امامزادگان ابراهیم و احمد(ع) امروز، 24 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان و مداحی مجتبی حسن‌زاده و محمدحسین تقی‌پور برگزار می‌شود.

مراسم مذکور در چارچوب ویژه‌برنامه هفتگی هیئت طراز انقلاب اسلامی در این حرم نورانی برگزار می‌شود.

هفت شب سوگواره یاس نبوی در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از جمعه، 25 آذرماه به مدت هفت شب و به میزبانی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار خواهد شد.

بر این اساس حجج اسلام بندانی نیشابوری، صادقی واعظ، سعید شحیطاط و سیدعلی محسنی در مراسم یاد شده سخنرانی می‌کنند.

سیدعلی حسینی‌نژاد، حسن شالبافان، علی حبیب‌زاده، ابوالقاسم زمانی، سیدمصطفی میرداماد و احسان رمضانی هم در مراسم فاطمیه دوم به ذکر مصیبت می‌پردازند.

همچنین ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی در این بقعه متبرکه هر شب ساعت 19:30 شروع می‌شود اما در روز پایانی، یکم دی‌ماه از ساعت 14 بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر(ع) آغاز می‌شود.

مجلس عزای فاطمی در بقعه علی بن بابویه

مرکز افق بقعه مطهر علی بن بابویه قمی با همکاری مرکز افق مزار شیخان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم (هیئت انصارالمهدی) و به‌مناسبت ایام فاطمیه، مراسم ویژه‌ای را تدارک دیده است.

سوگواره یاس نبوی ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا(س) روز 30 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، ساعت 18 در این مکان مقدس آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام رجایی در این مراسم با موضوع «امر به کدام معروف و نهی از کدام منکر» سخنرانی می‌کند؛ ذکر مصیبت و مداحی هم با نوای سیدمسعود موسوی انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، مراسم یاد شده ویژه دانش‌آموزان پسر دهه هشتادی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha